Wybrane lokalizacje mają strategiczne znaczenie, ponieważ trasy przez most św. Rocha i węzeł Głogowska-Hetmańska będą obsługiwać większy ruch w czasie, gdy tramwaje nie będą mogły kursować między Śródką a Garbarami. Na ul. Kórnickiej, na odcinku pomiędzy mostem św. Rocha a skrzyżowaniem z ul. Piotrowo, stare szyny zostały już usunięte, a montaż nowego toru jest zakończony. w tej chwili trwa betonowanie podbudowy torowiska, po czym odtworzona zostanie nawierzchnia asfaltowa. W pierwszej kolejności prace obejmą przejazd na skrzyżowaniu z ulicami Piotrowo i Serafitek, co umożliwi przejazd w tym kierunku jeszcze pod koniec tygodnia i wyeliminuje konieczność korzystania z nawrotek.
Modernizacja prowadzona jest również na ul. Głogowskiej, na odcinku od ul. Potockiej do Hetmańskiej, obejmując część węzła Głogowska-Hetmańska. Stare, wyeksploatowane szyny zostały zdemontowane, a montaż nowych torów, w tym rozjazdu, dobiega końca. W miejscu nierównej nawierzchni powstaje trwała, betonowa podbudowa, co zwiększy żywotność torowiska i poprawi komfort przejazdu.
MPK przypomina, iż na czas prowadzonych robót, do 31 lipca, obowiązują zmiany w organizacji komunikacji miejskiej.
