Z powodu wysokiego natężenia ruchu, zdecydowano się na budowę jednego dodatkowego pasa ruchu w każdym kierunku. Oprócz tego, w ramach tej inwestycji zaplanowano budowę ronda i przebudowę istniejących skrzyżowań.
– To da możliwość płynniejszego ruchu – mówi Marcin Bronkiewicz, zastępca dyrektora ds. inwestycji z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. – Najważniejszy cel tej inwestycji to to, aby poprawić warunki przepustowości tego odcinka. To wynika wprost z wysokich natężeń ruchu na tym odcinku. Dodajmy, iż według generalnego pomiaru ruchu, średnie natężenie ruchu przekracza 15 tysięcy pojazdów na dobę.
– Co do zakresu prac, aktualnie jesteśmy w około 50% zaawansowania. – dodał Piotr Bajowski, zastępca dyrektora kontraktu. – Prace postępują zgodnie z harmonogramem zatwierdzonym przez zamawiającego.
Inwestycja ma zostać zrealizowana w drugiej połowie 2024 roku.
Marcin Bronkiewicz, Piotr Bajowski:
Autor: Mateusz Gruchot