Przedstawiamy szczegółowy opis sześciu wariantów nowego odcinka drogi krajowej nr 9, który połączy obwodnicę Kolbuszowej z autostradą A4. Każdy z wariantów to inne rozwiązania, które wpłyną na okoliczne tereny. Sprawdzimy, ile budynków i obiektów zostanie wyburzonych, jakie kolizje z infrastrukturą są przewidziane oraz jakie wyzwania stawia każdy z wariantów. jeżeli natomiast chcesz dowiedzieć się, jak przebiegło ostatnie spotkanie informacyjne i co na nim omówiono, to kliknij TUTAJ>>>.
https://korsokolbuszowskie.pl/wiadomosci/nowa-krajowa-dziewiatka-mieszkancy-poznali-szczegoly-inwestycji-etapy-warianty-i-harmonogram/x20Wqt6yOdUw8SNGXnIwWarianty na mapach
Uwaga: Obie mapy możesz przybliżyć, rozciągając je dwoma palcami na ekranie swojego telefonu.
Plan sytuacyjny (W1-W5) - kolorem granatowym oznaczono granice administracyjne gmin:
Orientacja topograficzna - kolorem granatowym oznaczono granice administracyjne gmin:
Dokładny opis każdego z wariantów
Projektowane warianty przebiegu drogi zlokalizowane są na terenie gmin Kolbuszowa, Świlcza oraz Głogów Młp. Wszystkie warianty mają swój początek na terenie gminy Kolbuszowa w m. Widełka, w miejscu gdzie planowane jest włączenie do istniejącego przebiegu DK 9 obwodnicy Kolbuszowej. Planowana długość drogi na terenie gminy Kolbuszowa wynosi w zależności od wariantu od ok. 3 km do ok. 3,6 km. Niezależnie od tego poniżej przedstawiona została charakterystyka wszystkich proponowanych wariantów przebiegu drogi:
Początek Wariantu 1 zlokalizowany jest na istniejącej drodze DK9 w miejscowości Widełka (gmina Kolbuszowa) w miejscu planowanego w ramach obwodnicy Kolbuszowej skrzyżowania z drogą krajową. Na terenie gminy Kolbuszowa trasa prowadzona jest w kierunku południowym i południowo-wschodnim, przez tereny polno-łąkowe, tereny zadrzewione i obszary leśne. Na początkowym odcinku trasa przechodzi pod istniejącymi liniami wysokiego napięcia (od 110kV do 400kV). Od okolicy stacji Systemowej, trasa biegnie równolegle do istniejącej linii wysokiego napięcie 220kV relacji Chmielów-Boguchwała oraz cieku Osina po ich zachodniej/południowo-zachodniej stronie, przez obszary leśne, tereny łąkowe, lokalnie przez tereny polne. Następnie trasa przechodzi nad ciekami Osina i Czarna oraz pod ww. linią wysokiego napięcia i biegnie równolegle do cieku Osina przez tereny polno-łąkowe oraz tereny eksploatacyjne wyrobisk kruszywa. Koniec drogi zaplanowano na istniejącym węźle autostrady A-4 (Rzeszów Zachód), gdzie będzie połączenie z autostradą A-4, drogą ekspresową S-19 oraz z budowaną drogą wojewódzką nr 869 w miejscowości Mrowla. Długość drogi w tym wariancie wynosi około 12,9 km, przy czym na długości około 3 km biegnie w granicach gminy Kolbuszowa
Początek Wariantu 2 zlokalizowany jest na istniejącej drodze DK9 w miejscowości Widełka (gmina Kolbuszowa) w miejscu planowanego w ramach obwodnicy Kolbuszowej skrzyżowania z drogą krajową. Na terenie gminy Kolbuszowa trasa prowadzona jest w kierunku południowozachodnim, przez tereny zadrzewione i tereny polno-łąkowe. Od miejsca gdzie trasa przechodzi pod istniejącymi liniami wysokiego napięcia (od 110kV do 400kV), droga na terenie gminy Kolbuszowa skręca w kierunku południowo-wschodnim i przechodzi przez tereny zadrzewione, tereny polno-łąkowe, lokalnie w pobliżu rozproszonej zabudowy, by dalej przebiegać przez obszary leśne. Następnie trasa biegnie wzdłuż cieku Osina i linii wysokiego napięcia 220kV relacji Chmielów – Boguchwała po ich zachodniej i południowo-zachodniej stornie przez tereny łąkowe, zadrzewione i obszary leśne. Dalej trasa przechodzi nad ciekami Osina i Czarna oraz pod ww. linią wysokiego napięcia i biegnie równolegle do cieku Osina przez tereny polno-łąkowe oraz tereny eksploatacyjne wyrobisk kruszywa. Koniec drogi zaplanowano na istniejącym węźle autostrady A-4 (Rzeszów Zachód), gdzie będzie połączenie z autostradą A-4, drogą ekspresową S-19 oraz z budowaną drogą wojewódzką nr 869 w miejscowości Mrowla. Długość drogi w tym wariancie wynosi około 12,9 km, przy czym na długości około 3,6 km biegnie w granicach gminy Kolbuszowa
Początek Wariantu 3 zlokalizowany jest na istniejącej drodze DK9 w miejscowości Widełka (gmina Kolbuszowa) w miejscu planowanego w ramach obwodnicy Kolbuszowej skrzyżowania z drogą krajową. Na terenie gminy Kolbuszowa trasa prowadzona jest w kierunku południowym i południowo-wschodnim, przez tereny polno-łąkowe, tereny zadrzewione i obszary leśne. Na początkowym odcinku trasa przechodzi pod istniejącymi liniami wysokiego napięcia (od 110kV do 400kV). Od okolicy stacji Systemowej, trasa biegnie w kierunku południowym równolegle pomiędzy ciekiem Osina a istniejącą linią wysokiego napięcia 220kV relacji Chmielów-Boguchwała, przez obszary leśne, łąkowe, lokalnie polne. Następnie trasa skręca w kierunku południowo-wschodnim i przechodzi pod linią wysokiego napięcia 220kV relacji Chmielów-Boguchwała oraz pod linią wysokiego napięcia 400kV relacji Widełka-Krosno Iskrzynia biegnąc dalej równolegle do cieku Osina przez tereny polno-łąkowe oraz tereny eksploatacyjne wyrobisk kruszywa. Koniec drogi zaplanowano na istniejącym węźle autostrady A-4 (Rzeszów Zachód), gdzie będzie połączenie z autostradą A-4, drogą ekspresową S-19 oraz z budowaną drogą wojewódzką nr 869 w miejscowości Mrowla. Długość drogi w tym wariancie wynosi około 12,7 km, przy czym na długości około 3 km biegnie w granicach gminy Kolbuszowa
Początek Wariantu 4 zlokalizowany jest na istniejącej drodze DK9 w miejscowości Widełka (gmina Kolbuszowa) w miejscu planowanego w ramach obwodnicy Kolbuszowej skrzyżowania z drogą krajową. Na terenie gminy Kolbuszowa trasa prowadzona jest w kierunku południowym i południowo-wschodnim, przez tereny polno-łąkowe, tereny zadrzewione i obszary leśne. Na początkowym odcinku trasa przechodzi pod istniejącymi liniami wysokiego napięcia (od 110kV do 400kV). Od okolicy stacji Systemowej, trasa biegnie w kierunku południowym równolegle do istniejącej linią wysokiego napięcia 220kV relacji Chmielów-Boguchwała, po jej zachodniej stronie przez obszary leśne, łąkowe, lokalnie polne. Następnie trasa skręca w kierunku południowo-wschodnim i przechodzi pod linią wysokiego napięcia 220kV relacji Chmielów-Boguchwała oraz
przebiega równolegle do linii wysokiego napięcia 400kV relacji Widełka-Krosno, po jej południowo- zachodniej i zachodniej stronie biegnąc przez obszary leśne. Dalej trasa ponownie skręca w kierunku południowo-wschodnim i przechodzi pod linią wysokiego napięcia 400kV relacji WidełkaKrosno Iskrzynia biegnąc dalej równolegle do cieku Osina przez tereny polno-łąkowe oraz tereny eksploatacyjne wyrobisk kruszywa. Koniec drogi zaplanowano na istniejącym węźle autostrady A-4 (Rzeszów Zachód), gdzie będzie połączenie z autostradą A-4, drogą ekspresową S-19 oraz z budowaną drogą wojewódzką nr 869 w miejscowości Mrowla. Długość drogi w tym wariancie wynosi około 12,8 km, przy czym na długości około 3 km biegnie w granicach gminy Kolbuszowa
Początek Wariantu 5 zlokalizowany jest na istniejącej drodze DK9 w miejscowości Widełka (gmina Kolbuszowa) w miejscu planowanego w ramach obwodnicy Kolbuszowej skrzyżowania z drogą krajową. Na terenie gminy Kolbuszowa trasa prowadzona jest w kierunku południowozachodnim, przez tereny zadrzewione i tereny polno-łąkowe. Od miejsca gdzie trasa przechodzi pod istniejącymi liniami wysokiego napięcia (od 110kV do 400kV), droga na terenie gminy Kolbuszowa skręca w kierunku południowo-wschodnim i przechodzi przez tereny zadrzewione, tereny polno-łąkowe, lokalnie w pobliżu rozproszonej zabudowy, by dalej przebiegać przez obszary leśne. Następnie trasa przechodzi pod linią wysokiego napięcia 220kV relacji Chmielów-Boguchwała oraz przebiega równolegle do linii wysokiego napięcia 400kV relacji Widełka-Krosno Iskrzynia, po jej południowo- zachodniej i zachodniej stronie biegnąc przez obszary leśne. Dalej trasa ponownie skręca w kierunku południowowschodnim i przechodzi pod linią wysokiego napięcia 400kV relacji Widełka-Krosno Iskrzynia biegnąc dalej równolegle do cieku Osina przez tereny polno-łąkowe oraz tereny eksploatacyjne wyrobisk kruszywa. Koniec drogi zaplanowano na istniejącym węźle autostrady A-4 (Rzeszów Zachód), gdzie będzie połączenie z autostradą A-4, drogą ekspresową S-19 oraz z budowaną drogą wojewódzką nr 869 w miejscowości Mrowla. Długość drogi w tym wariancie wynosi około 12,9 km, przy czym na długości około 3,3 km biegnie w granicach gminy Kolbuszowa
Początek Wariantu 6 zlokalizowany jest na istniejącej drodze DK9 w miejscowości Widełka (gmina Kolbuszowa) w miejscu planowanego w ramach obwodnicy Kolbuszowej skrzyżowania z drogą krajową. Na terenie gminy Kolbuszowa trasa prowadzona jest w kierunku południowym i południowo-wschodnim, przez tereny polno-łąkowe, tereny zadrzewione i obszary leśne. Na początkowym odcinku trasa przechodzi pod istniejącymi liniami wysokiego napięcia (od 110kV do 400kV). W okolicach stacji Systemowej, po jej południowej stronie trasa przebiega pod istniejącą linią wysokiego napięcia 220kV relacji Chmielów-Boguchwała oraz pod linią wysokiego napięcia 400kV relacji Widełka-Krosno Iskrzynia w kierunku wschodnim. Dalej trasa skręca w kierunku południowo – wschodnim i przechodni pod dwoma liniami wysokiego napięcia 110 kV, przechodząc przez tereny zadrzewione leśne polno-łąkowe, lokalnie w pobliżu rozproszonej zabudowy. W okolicach drogi powiatowej nr 1214R Widełka – Budy Głogowskie – Głogów Młp trasa skręca w kierunku południowym przechodząc ponownie pod dwoma liniami wysokiego napięcia 110kV, a następnie równolegle wzdłuż linii wysokiego napięcia 110kV relacji Świlcza-Stalowa Wola przez tereny polno-łąkowe, zadrzewione, obszary leśne oraz tereny eksploatacyjne wyrobisk kruszywa. Koniec drogi zaplanowano na istniejącym węźle autostrady A-4 (Rzeszów Zachód), gdzie będzie połączenie z autostradą A-4, drogą ekspresową S-19 oraz z budowaną drogą wojewódzką nr 869 w miejscowości Mrowla. W obrębie planowanej trasy występują odwierty (czynne i nieczynne) wraz z urządzeniami technologicznymi związanymi z wydobyciem gazu. Długość drogi w tym wariancie wynosi około 13,7 km, przy czym na długości około 3,1 km biegnie w granicach gminy Kolbuszowa
Warianty - wyburzenia, kolizje z sieciami i drogami
Oznaczenia wariantów (kolor):
• W1 – pomarańczowy
• W2 – brązowy
• W3 – oliwkowy
• W4 – niebieski
• W5 – liliowy
• W6 – błękitny
Długość drogi:
• W1: 12,87 km
• W2: 12,94 km
• W3: 12,66 km
• W4: 12,75 km
• W5: 12,89 km
• W6: 13,68 km
Ilość wyburzeń budynków mieszkalnych:
• W1: 1
• W2: 1
• W3: 1
• W4: 1
• W5: 1
• W6: 1
Ilość wyburzeń budynków gospodarczych:
• W1: 1
• W2: 2
• W3: 1
• W4: 1
• W5: 2
• W6: 1
Szacunkowa ilość wyburzeń (łącznie):
• W1: 2
• W2: 3
• W3: 2
• W4: 2
• W5: 3
• W6: 2
Ilość kolizji z ciekami wodnymi:
• W1: 2
• W2: 2
• W3: 3
• W4: 3
• W5: 2
• W6: 2
Kolizje z siecią elektroenergetyczną:
Wysokie napięcie (WN):
• W1: 6
• W2: 6
• W3: 6
• W4: 6
• W5: 6
• W6: 5
Niskie napięcie (NN):
• W1: 1
• W2: 1
• W3: 1
• W4: 1
• W5: 1
• W6: 6
Łącznie:
• W1: 7
• W2: 7
• W3: 7
• W4: 7
• W5: 7
• W6: 11
Kolizje z drogami:
Gminnymi:
• W1: 1
• W2: 0
• W3: 1
• W4: 1
• W5: 0
• W6: 2
Powiatowymi:
• W1: 1
• W2: 2
• W3: 1
• W4: 1
• W5: 1
• W6: 2
Publicznymi (łącznie):
• W1: 2
• W2: 2
• W3: 2
• W4: 2
• W5: 1
• W6: 4
Ilość skrzyżowań:
• W1: 1
• W2: 1
• W3: 1
• W4: 1
• W5: 1
• W6: 0
Długość trasy na obszarach chronionych:
Specjalna Ochrona Przyrody – Puszcza Sandomierska:
• W1: 9,78 km
• W2: 9,75 km
• W3: 9,38 km
• W4: 9,50 km
• W5: 9,64 km
• W6: 5,95 km
Mielecko-Kolbuszowsko-Głogowski Obszar Chronionego Krajobrazu:
• W1: 6,65 km
• W2: 6,90 km
• W3: 6,26 km
• W4: 6,38 km
• W5: 6,90 km
• W6: 0,00 km
Korytarz Ekologiczny – Roztocze Pogórze Przemyskie:
• W1: 10,91 km
• W2: 11,05 km
• W3: 10,70 km
• W4: 10,80 km
• W5: 11,01 km
• W6: 8,32 km