Poznań ponownie w światowej czołówce miast przyjaznych rowerzystom. Copenhagenize Index 2025 doceniono działania miasta

8 godzin temu

Copenhagenize Index to jedno z najbardziej rozpoznawalnych i prestiżowych zestawień oceniających duże miasta pod kątem działań wspierających transport rowerowy. Ranking analizuje m.in. jakość infrastruktury, spójność sieci, bezpieczeństwo ruchu oraz polityki miejskie promujące mobilność niskoemisyjną.

Zarząd Dróg Miejskich zgłosił do tegorocznej edycji ponad 250 km infrastruktury rowerowej znajdującej się w granicach miasta. Jak podkreśla dyrektor ZDM, Krzysztof Olejniczak, na wysoką ocenę wpłynęły przede wszystkim inwestycje, które w ostatnich latach wyraźnie poprawiły komfort i bezpieczeństwo jazdy. Wśród nich znalazły się m.in. mosty Berdychowskie, Trasa Kórnicka i Trasa Solna. istotną rolę odegrały również miejskie liczniki rowerowe uruchomione w 2022 roku, dzięki którym możliwe jest monitorowanie ruchu i podejmowanie decyzji w oparciu o realne dane. Statystyki potwierdzają, iż ruch rowerowy w Poznaniu systematycznie rośnie, a udział roweru w codziennych podróżach osiągnął około 10 procent.

Miasto prowadzi w tej chwili szereg kolejnych działań, które mają zwiększyć spójność i funkcjonalność sieci tras. realizowane są prace projektowe nad drogą rowerową na Franowie, która ma połączyć tę część Poznania z Trasą Kórnicką. Nowy odcinek przy ulicy Dmowskiego ułatwi komunikację między Górczynem, Łazarzem a centrum. Infrastruktura przy moście Chrobrego oraz droga dla rowerów na Berdychowie, powiązana z nowymi mostami Berdychowskimi, umożliwią wygodny przejazd między Śródką, Ostrowem Tumskim, kampusem Politechniki, terenami Malty i ścisłym centrum.

W planach są także kolejne strategiczne połączenia, w tym trasy wzdłuż Poznańskiego Szybkiego Tramwaju oraz nowy ciąg łączący Łazarz z centrum miasta. Wszystkie te projekty mają tworzyć spójną, bezpieczną i intuicyjną sieć dla rowerzystów, zachęcając mieszkańców do wybierania ekologicznych form transportu.

Idź do oryginalnego materiału