Jarosław. Praca
Urząd Miasta w Jarosławiu to instytucja odpowiedzialna za bieżące funkcjonowanie i rozwój miasta. Mieści się w zabytkowym budynku jarosławskiego ratusza, który jest jednym z najbardziej charakterystycznych obiektów w centrum.
W urzędzie realizowane są sprawy związane m.in. z gospodarką komunalną, inwestycjami miejskimi, oświatą czy obsługą mieszkańców w zakresie dokumentów i decyzji administracyjnych.
To także miejsce, gdzie podejmowane są decyzje dotyczące rozwoju Jarosławia oraz współpracy z lokalnymi instytucjami i organizacjami.
Oferty pracy: Urząd Miasta Jarosławia
Podinspektor
Wynagrodzenie brutto: od 4 840 do 7 500 PLN
System wynagradzania:Czasowy ze stawką miesięczną
Miejsce pracy: Rynek 1, 37-500 Jarosław, powiat: jarosławski, woj: podkarpackie
Zakres wykonywanych zadań:
1) gromadzenie informacji o propozycjach zamiany mieszkań,
2) prowadzenie spraw dotyczących zamiany mieszkań z urzędu oraz między stronami,
3) ustalanie uprawnień do mieszkania dla osób pozostałych w mieszkaniu po śmierci lub wyprowadzeniu się głównego najemcy,
4) prowadzenie spraw związanych z wypłatą kaucji mieszkaniowych,
5) wydawanie zaświadczeń w sprawach mieszkaniowych,
6) zajmowanie się sprawami związanymi z określeniem stawek czynszu za lokale mieszkalne wchodzące w skład mieszkaniowego zasobu gminy,
7) wykonywanie zadań związanych z realizacją wyroków sądowych dotyczących eksmisji oraz decyzji organu nadzoru budowlanego związanych z dostarczeniem lokalu zamiennego,
8) realizowanie zadań w zakresie gospodarki lokalowej dotyczących analiz, opłat i rozliczeń (spr. księgowo-finansowe),
9) reprezentowanie i wyrażanie woli Gminy Miejskiej Jarosław dotyczących zarządzania nieruchomościami na zebraniach wspólnot mieszkaniowych,
10) uczestniczenie w imieniu Burmistrza Miasta w zawieraniu umów o opiekę między spadkodawcą a spadkobiercą lokalu mieszkalnego,
11) prowadzenie spraw związanych z przejmowaniem na własność Gminy Miejskiej Jarosław pojazdów porzuconych,
12) kontrolowanie zgodności z prawem podejmowanych przez wspólnoty mieszkaniowe uchwał,
13) zajmowanie stanowiska w imieniu Gminy Miejskiej Jarosław na zebraniach wspólnot mieszkaniowych w sprawach dotyczących adaptacji części wspólnych nieruchomości,
14) zajmowanie się sprawami związanymi z rozliczaniem finansowym wspólnot mieszkaniowych;
15) prowadzenie spraw związanych z eksploatacją lokali mieszkalnych przejętych na własność Gminy Miejskiej Jarosław oraz ich rozliczaniem z tytułu udziału w kosztach zarządu nieruchomością wspólnot, zaliczką remontową i innymi opłatami,
16) wystawianie faktur VAT z tytułu najmu lokali przejętych na własność Gminy Miejskiej Jarosław 1 z tytułu kosztów (media i inne opłaty) przenoszonych na osoby trzecie (obciążających Gminę Miejską Jarosław przejściowo) oraz innych faktur dotyczących sprzedaży z zakresu zadań realizowanych przez Wydział,
17) bieżąca kooperacja z PGKiM i JPK w Jarosławiu Sp. z o.o.. oraz z innymi zarządcami, w przedmiocie działalności których znajduje się zarządzanie nieruchomościami stanowiącymi własność lub współwłasność Gminy Miejskiej Jarosław,
18) planowanie środków budżetowych na zabezpieczenie zobowiązań Gminy Miejskiej; Jarosław z tytułu udziału zarządu nieruchomością wspólną oraz z tytułu udziału w kosztach mediów,
19) uczestniczenie w opracowywaniu planów zebrań rocznych,
20) analiza kształtowania się wysokości stawek zaliczek na zarząd nieruchomością wspólną oraz rocznych kosztów utrzymania nieruchomości wspólnej,
21) uczestniczenie w wizjach lokalnych budynków wspólnot,
22) przygotowywanie dokumentów w celu przekazania ich do archiwum.
Zakres odpowiedzialności:
Odpowiedzialność w zakresie wykonywanych zadań.
Wymagania konieczne
1) posiadanie obywatelstwa polskiego lub innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej lub innego państwa, którego obywatelom, na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego, przysługuje prawo podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,
2) wykształcenie: średnie lub wyższe,
3) wiedza specjalistyczna, znajomość określonych ustaw:
a) ustawy z dnia 21 czerwca 2021 r. o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym
zasobem gminy i o zmianie Kodeksu cywilnego,
b) ustawy z dnia 24 czerwca 1994 r o własności lokali,
4) staż pracy co najmniej 3 lata (wykształcenie średnie), niewymagany staż pracy (wykształcenie wyższe),
5) pełna zdolność do czynności prawnych,
6) korzystanie z pełni praw publicznych,
7) brak prawomocnego wyroku sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
8) nieposzlakowana opinia,
9) znajomość aktów prawnych regulujących działanie administracji samorządowej:
a) ustawy o samorządzie gminnym,
b) Kodeksu postępowania administracyjnego oraz
c) Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji
w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych.
Warunki pracy na stanowisku:
1) praca przy komputerze o charakterze administracyjno-biurowym,
2) praca częściowo w terenie,
3) praca w budynku Urzędu Miasta Jarosławia , Rynek 1,
4) praca w godzinach: poniedziałek, środa, czwartek od 7:30 do 15:30, wtorek od 7:30 do 17:00, piątek od 7:30 do 14:00,
5) praca w zespole,
6) codzienny kontakt telefoniczny,
7) bezpośredni kontakt z klientami,
8) dostępność architektoniczna:
a) lokalizacja w 4 kondygnacyjnym budynku biurowym (brak windy osobowej),
b) wejście do budynku oraz pomieszczenie sanitarne niedostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami,
c) brak podjazdu dla osób z niepełnosprawnościami w związku z tym, występuje
ograniczony dostęp do pomieszczeń zlokalizowanych na piętrach dla osób mających problem z samodzielnym poruszaniem się po ciągach komunikacyjnych,
d) stanowisko pracy nie jest dostosowane do potrzeb osób niedowidzących, niewidomych, niesłyszących i głuchoniemych.
4. Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych w październiku wyniósł co najmniej 6%.
5. Niezbędne do oceny kandydata dokumenty aplikacyjne potwierdzające w szczegolności określone powyżej wymagania konieczne:
1) list motywacyjny opatrzony własnoręcznym podpisem,
2) życiorys zawodowy (CV) – opatrzony własnoręcznym podpisem,
3) kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,
4) kopie dokumentów potwierdzających wymagane wykształcenie,
5) kopie dokumentów potwierdzających posiadanie koniecznych, poza wykształceniem, kwalifikacji i umiejętności (certyfikaty, uprawnienia, dyplomy, zaświadczenia itp.),
6) kopie świadectw pracy lub zaświadczeń z zakładów pracy dokumentujących wymagany 3- letni staż pracy,
7) oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego (nie dotyczy osób ubiegających się o zatrudnienie na zasadach wskazanych w art. 11 ust. 2 1 ust. 3 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych, o ile osoby te posiadają znajomość języka polskiego potwierdzoną dokumentem określonym w przepisach o służbie cywilnej),
8) kopia dokumentu potwierdzającego znajomość języka polskiego*,
9) oświadczenie o pełnej umiejętności czynności prawnych,
10) oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych,
11) oświadczenie o braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
12) oświadczenie o miejscu zamieszkania,
13) oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych w dokumentach aplikacyjnych złożonych na potrzeby naboru.
Zaświadczenie o zatrudnieniu dokumentuje wyłącznie bieżący okres zatrudnienia, tj. niezakończony stosunek pracy oraz okresy zatrudnienia występujące przed wejściem w życie przepisów nakazujących wydawanie świadectw pracy. Wszystkie dokumenty w języku obcym należy przedłożyć wraz z ich tłumaczeniem na język polski dokonanym przez tłumacza przysięgłego.
6. Sposób, miejsce i termin składania dokumentów aplikacyjnych:
Wymagane dokumenty aplikacyjne w zamkniętej kopercie oznaczonej dopiskiem: ,,Dotyczy naboru nr 12 na stanowisko: podinspektor w Wydziale Gospodarki Komunalnej, Klimatu i Ochrony Środowiska – Urząd Miasta Jarosławia należy złożyć:
1) w Kancelarii Urzędu, ul. Rynek 1, pok. nr 2, 37-500 Jarosław albo
2) przesłać pocztą na adres: Urząd Miasta Jarosławia, ul. Rynek 1, 37-500 Jarosław albo
3) przesłać poprzez elektroniczną skrzynkę podawczą ePUAP2, z wykorzystaniem kwalifikowanego podpisu elektronicznego lub profilu zaufanego; sposób postępowania określa instrukcja stanowiąca załącznik nr 4 do Regulaminu; w terminie do dnia 24.11.2025 r.
Dokumenty aplikacyjne, co do których Komisja Rekrutacyjna stwierdzi, iż wpłyneły do Urzędu po terminie określonym w ogłoszeniu o naborze ( za termin złożenia uznaje się datę faktycznego wpływu dokumentów aplikacyjnych do urzędu), zostaly złożone w innym miejscu niż podane powyżej, w innej formie niż w zamkniętej kopercie albo przesłane drogą elektroniczną (za wyjątkiem dokumentów złożonych poprzez elektroniczną skrzynkę podawczą ePUAP2 z wykorzystaniem kwalifikowanego podpisu elektronicznego lub profilu zaufanego), nie bedą dalej rozpatrywane.
Wymiar etatu:1
Zmianowość:jedna zmiana
Liczba godzin pracy w tygodniu:40
Data rozpoczęcia:15.12.2025
Wykształcenie:średnie zawodowe
Umiejętności i uprawnienia:
- umiejętność podejmowania decyzji oraz dzielenia się wiedzą
- obsługa komputera w zakresie pakietów biurowych
Sposób aplikowania:bezpośrednio do pracodawcy
Adres: Rynek 1, 37-500 Jarosław, powiat: jarosławski, woj: podkarpackie
Osoba do kontaktu Pracodawcy: Agnieszka Szawarniak-Petrykowska
Numer telefonu: 16 624 87 16



![Poseł Grabowski o wspieraniu osób niepełnosprawnych. "Jest duża potrzeba" [WIDEO]](https://www.eostroleka.pl/luba/dane/pliki/zdjecia/2025/mgg1.jpg)












