Pracowity rok Miejskiego Rzecznika Konsumentów

4 dni temu
Tomasz Strojek, Miejski Rzecznik Konsumentów, od 2018 roku działa na rzecz ochrony praw konsumentów w Legnicy i w powiecie. W minionym roku wpłynęły do niego 3382 sprawy. W 2024 roku do Miejskiego i Powiatowego Rzecznika Konsumentów wpłynęły 3382 sprawy konsumenckie - 2360 z Legnicy i 1022 z powiatu. Dla porównania w 2018 roku było ich o ponad dwa tysiące mniej.

- To były sprawy związane m.in. z zakupami odzieży, sprzętu AGD, materiałów i usług budowlanych - mówi Tomasz Strojek. – Ale też dotyczące oszustw podczas transakcji związanych z kryptowalutami, sprzedaży leków przez internet czy wyłudzeń pieniędzy.

W minionym roku w naszym mieście nie odbyły nieuczciwe prezentacje sprzedażowe. Jest to efekt działań, które podjął kilka lat temu Tomasz Strojek, by zwalczać wysoce nieetyczny proceder naciągania seniorów na kupno sprzętów, garnków, pościeli i innych „cudowności” w horrendalnych cenach i podpisywania niekorzystnych umów.

Rzecznik konsumentów prowadził również kampanie informujące i wspólnie z policją diecezją, rzecznikiem finansowym organizuje wykłady i szkolenia
Idź do oryginalnego materiału