Prezesi linii lotniczych tłumaczą się przed rządem z opłat za bagaż podręczny

bejsment.com 2 godzin temu

Czterech prezesów linii lotniczych odpowie na pytania dotyczące opłat za bagaż podręczny, gdy pojawią się dziś przed komisją transportu Izby Gmin.

Na początku tego miesiąca Air Canada ogłosiła plany wyeliminowania bezpłatnego bagażu podręcznego z najtańszych biletów na niektóre loty. WestJet wykonał podobny ruch na początku tego roku.

Linie Porter, Flair i Sunwing – które zostały kupione przez WestJet w 2023 roku – pobierają od pasażerów dodatkową opłatę za bagaż podręczny.

Linie lotnicze, które wyeliminowały bezpłatny bagaż podręczny w swoich najniższych taryfach, przez cały czas pozwalają tym pasażerom na bezpłatne wniesienie małego „przedmiotu osobistego”, takiego jak torebka lub torba na komputer.

Prezesi Air Canada, WestJet, Porter i Air Transat pojawią się przed komisją dziś po południu. Posłowie z każdej partii zgodzili się wezwać ich do złożenia zeznań w zeszłym tygodniu w rzadkim momencie ponadpartyjnej jedności.

Prezesi Porter, AirCanada i Air Transat pojawią się wirtualnie. Prezes WestJet Alexis von Hoensbroech ma stawić się osobiście.

W liście otwartym do członków komisji w czwartek, von Hoensbroech powiedział, iż „ponad milion Kanadyjczyków” wybrało tańsze taryfy linii lotniczej, które nie pozwalają pasażerom na zabranie ze sobą bagażu podręcznego, ale pozwalają im wnieść na pokład „przedmiot osobisty”.

Von Hoensbroech argumentował, iż WestJet zawsze starał się uczynić podróże lotnicze bardziej przystępnymi cenowo, ale wysiłki firmy „zostały zniweczone przez politykę rządu oraz opłaty i podatki stron trzecich”.

„Te ukryte opłaty, w tym opłaty nawigacyjne, opłaty za bezpieczeństwo i opłaty za ulepszenia na lotniskach, sprawiają, iż kanadyjskie podróże lotnicze należą do najdroższych na świecie – ponad trzykrotnie więcej niż w USA” – napisał von Hoensbroech.

Wezwał on rząd do zamrożenia i zreformowania podatków i opłat lotniczych. Stwierdził również, iż rząd powinien zaprzestać pobierania czynszu od lotnisk i pozwolić na reinwestowanie tych funduszy w infrastrukturę lotniskową.

Idź do oryginalnego materiału