Od lipca w województwie małopolskim rodzice i opiekunowie złożyli przeszło 185 tys. wniosków o świadczenie 300+ z programu „Dobry Start”. Złożenie wniosku do końca sierpnia gwarantuje wypłatę świadczenia do 30 września.
Program „Dobry start” to dofinansowania na wyprawkę szkolną dla wszystkich dziecka, które się uczy. Rodzice – bez względu na dochody – mogą otrzymać jednorazowo 300 zł na zakup podręczników, zeszytów, sprzętów i wyposażenia, które jest niezbędne do nauki w szkołach podstawowych, liceach, szkołach policealnych oraz innych placówkach edukacyjnych.
Wsparcie przysługuje raz w roku – na dziecko, które uczy się w szkole, aż do ukończenia przez nie 20. lub 24 lat w przypadku dzieci z niepełnosprawnościami.
Wnioski na nowy okres świadczeniowy można składać od 1 lipca do 30 listopada 2024 roku. Złożenie go do końca sierpnia gwarantuje wypłatę świadczenia do 30 września.
Wniosek można przesłać tylko elektronicznie – przez aplikację mZUS, Platformę Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, bankowość elektroniczną lub portal Emp@tia.
Na PUE ZUS kreator poprowadzi użytkownika krok po kroku. W ten sposób rodzic uniknie błędów przy ubieganiu się o świadczenie. Na wniosku – oprócz innych danych – należy podać: numer rachunku bankowego, na który wpłynie świadczenie, adres mailowy i numer telefonu, czyli informacje, które są potrzebne do kontaktu.
Również zawiadomienia przekazywane są elektronicznie. Informacja o przyznaniu świadczenia będzie w skrzynce odbiorczej na profilu na PUE ZUS. Także wtedy, gdy wniosek wpłynął przez bankowość elektroniczną lub portal Emp@tia.
Na PUE ZUS znajdzie się też cała korespondencja z ZUS w sprawie wniosku o świadczenie.
Źródło: ZUS