Październikowy raport efektywności sponsoringu Orlen Basket Ligi Kobiet pokazuje, iż promocja poprzez sport może przynosić wymierne efekty medialne. Contimax MOSiR Bochnia osiągnął bardzo silną pozycję w ogólnopolskim krajobrazie medialnym, plasując się na 5. miejscu ligowej stawki pod względem wartości ekwiwalentu reklamowego. Bocheński klub wyprzedził w tym zestawieniu m.in. zespoły z Lublina, Krakowa i Warszawy.
W październiku – pierwszym miesiącu ligowych rozgrywek – Contimax MOSiR Bochnia osiągnął łączny ekwiwalent reklamowy* przekraczający 940 tys. zł. Klub z Bochni generował większą ekspozycję medialną niż wiele klubów kobiecej koszykówki reprezentujących znacznie większe miasta. To pokazuje, iż skuteczna promocja przez sport nie jest zarezerwowana wyłącznie dla metropolii, a mniejsze miasta mogą z powodzeniem budować ogólnopolską rozpoznawalność.
Na te wyniki istotny wpływ ma także działalność portalu Bochnianin.pl, który – jak wynika z tego samego raportu – należy do najbardziej aktywnych mediów relacjonujących rozgrywki Orlen Basket Ligi Kobiet. Regularne, pogłębione materiały poświęcone zespołowi Contimax MOSiR Bochnia, lidze oraz wydarzeniom wokół kobiecej koszykówki wzmacniają widoczność zarówno klubu, jak i miasta w ogólnopolskim monitoringu mediów. W praktyce oznacza to, iż lokalne medium pełni rolę ważnego nośnika promocji przez sport, realnie dokładając swoją cegiełkę do osiąganej wysokiej wartości medialnej.
* Ekwiwalent reklamowy – to szacowana wartość ekspozycji medialnej, obliczana na podstawie tego, ile kosztowałaby reklama o porównywalnym zasięgu i widoczności. Badanie, przygotowane przez firmę Sponsoring Insight, obejmowało monitoring tysięcy portali internetowych, setek tytułów prasowych oraz ogólnopolskich stacji telewizyjnych, dzięki czemu możliwe było kompleksowe oszacowanie wartości medialnej generowanej przez kluby, miasta i partnerów Orlen Basket Ligi Kobiet.
Październik 2025 – ranking klubów Orlen Basket Ligi Kobiet pod względem ekwiwalentu reklamowego:
- PolskaStrefaInwestycji Enea AJP Gorzów Wlkp. – ok. 1,82 mln zł
- Ślęza Wrocław – ok. 1,55 mln zł
- VBW Gdynia – ok. 1,36 mln zł
- ENEA AZS Politechnika Poznań – ok. 1,05 mln zł
- Contimax MOSiR Bochnia – ok. 942 tys. zł
- Energa Toruń – ok. 802 tys. zł
- AZS UMCS Lublin – ok. 687 tys. zł
- MB Zagłębie Sosnowiec – ok. 444 tys. zł
- Wisła Kraków – ok. 522 tys. zł
- SKK Polonia Warszawa – ok. 568 tys. zł
- Artego Bydgoszcz – ok. 341 tys. zł
- Isands Wichoś Jelenia Góra – ok. 256 tys. zł
Beniaminek z Bochni wszedł do ekstraklasy z jasnym celem: cieszyć się koszykówką, zarażać tą euforią kibiców i czerpać pełnymi garściami z każdej minuty na parkiecie. Mimo przeciwności losu, napotykanych po drodze problemów i oczywistych przewag silniejszych, topowych marek, zespół stara się grać odważnie, walczyć z pasją i wiarą we własną drogę, licząc na zbudowanie fundamentów pod dłuższą obecność klubu w elicie.
Portal Bochnianin.pl jest patronem medialnym drużyny.
zdjęcia i montaż: Tomasz STODOLNY

1 godzina temu












