
Oświęcim szykuje się do ważnej zmiany w infrastrukturze drogowej. najważniejszy fragment krajowej „44” przejdzie modernizację, która ma rozładować korki i przygotować miasto na zwiększony ruch po otwarciu nowej obwodnicy. Co dokładnie planują lokalni samorządowcy i drogowcy? Sprawdźmy, jak zmieni się komunikacja w sercu powiatu.
- Oświęcim i wyzwania przy krajowej 44 – co czeka kierowców?
- Samorządowcy działają wspólnie dla lepszej komunikacji w Oświęcimiu
Oświęcim i wyzwania przy krajowej 44 – co czeka kierowców?
W Oświęcimiu trwa intensywne planowanie przebudowy odcinka drogi krajowej 44, który łączy południową obwodnicę miasta z rondem im. Andrzeja Telki. To strategiczny fragment trasy, który w tej chwili nie spełnia wymagań rosnącego natężenia ruchu. Po oddaniu do użytku nowego mostu na Sole i obwodnicy, liczba pojazdów na tym odcinku znacznie wzrośnie.
Rondo im. Andrzeja Telki, znajdujące się na skrzyżowaniu ulic Fabrycznej, Chemików i Olszewskiego, jest jednym z najbardziej obciążonych punktów komunikacyjnych w mieście. Obsługuje ono ruch z kierunku Chrzanowa, Zatora oraz centrum Oświęcimia, a także prowadzi dalej na Tychy i Kęty. Już teraz to miejsce boryka się z przeciążeniem, a otwarcie obwodnicy tylko pogłębi ten problem.
Samorządowcy działają wspólnie dla lepszej komunikacji w Oświęcimiu
Na specjalnym spotkaniu w Oświęcimiu, które odbyło się z inicjatywy prezydenta Janusza Chwieruta oraz starosty Andrzeja Skrzypińskiego, omawiano szczegóły dotyczące planowanej inwestycji. W wydarzeniu uczestniczyli m.in. wicemarszałek Sejmu Dorota Niedziela, dyrektor Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Maciej Ostrowski oraz wójt gminy Oświęcim Mirosław Smolarek.
Prezydent Chwierut podkreślił zaangażowanie miasta w przygotowanie projektu technicznego przebudowy blisko dwukilometrowego odcinka drogi. „Dzisiaj na spotkaniu zapadły ważne ustalenia dotyczące przebudowy blisko 2 – kilometrowego odcinka drogi, które pozwolą na rozpoczęcie prac projektowych. Zadeklarowałem, iż miasto przygotuje projekt techniczny, przy udziale finansowym zarządcy drogi oraz okolicznych samorządów. Przyjęte ustalenia wymagają jeszcze podpisania stosownych porozumień” – zaznaczył prezydent.
Plan zakłada, iż dokumentacja projektowa wraz z pozwoleniem na budowę będzie gotowa do końca 2027 roku. Po tym terminie Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad będzie mogła przystąpić do realizacji przebudowy.
- Udało się nam wypracować tok postępowania, który daje szanse na przedłużenie południowej obwodnicy Oświęcimia. Podziękowanie kieruję do pani wicemarszałek Doroty Niedzieli za jej zaangażowanie w ten proces. Po raz kolejny pokazujemy, iż wspólnie możemy wiele zrobić. W tym przypadku poprawić płynność ruchu w Oświęcimiu i zapobiec tworzeniu się korków – podsumował prezydent Janusz Chwierut.Według informacji z: Starostwo Powiatowe w Oświęcimiu