Przebudowa ulicy Wrocławskiej. Nowa ścieżka rowerowa i dodatkowy pas

2 godzin temu

Przebudowa ulicy Wrocławskiej w Opolu na odcinku pomiędzy wspomnianymi skrzyżowaniami to coś, na co kierowcy i okoliczni mieszkańcy czekają już od jakiegoś czasu. Problemem jest m.in. zły stan nawierzchni. Na odcinku pomiędzy rozjazdem na wysokości stacji Orlen a skrzyżowaniem z ulicą Niemodlińską w drodze często pojawiają się dziury i spękania. Drogowcy starają się łatać je na bieżąco, ale to tylko doraźnie rozwiązuje problem.

Ten objawia się szczególnie mocno w okresie jesienno-zimowym. Wtedy w asfalcie pojawiają się liczne i głębokie ubytki. Wtedy też można zobaczyć, iż pod asfaltem jest kostka brukowa.

Przebudowa ulicy Wrocławskiej w Opolu – nowa ścieżka pieszo-rowerowa

Przy okazji prezentacji projektu budżetu miasta na 2026 rok, na liście inwestycji do realizacji znalazła się przebudowa ulicy Wrocławskiej w Opolu na terenie tzw. „bliskiego Zaodrza” (formalnie nazwa tej części miasta to Nadodrze).

Stan nawierzchni na ulicy Wrocławskiej – pełno spękań i łat. Fot. PIG

Znamy szczegóły inwestycji. Nie obejmie ona tylko gruntownej wymiany nawierzchni. Plany są bowiem znacznie szersze.

Po prawej stronie ulicy Wrocławskiej – jadąc w kierunku skrzyżowania z Niemodlińską i Nysy Łyżyckiej – powstać ma nowy ciąg pieszo-rowerowy. Pojawi się też przejazd rowerowy przez pasy na ul. Nysy Łużyckiej. Taki, jaki już od jakiegoś czasu przecina ulicę Wrocławską na wspomnianym skrzyżowaniu.

– W ten sposób pojawi się kolejna możliwość dojazdu do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych – mówi Mariusz Chałupnik, rzecznik Miejskiego Zarządu Dróg.

Wyznaczą dodatkowy pas

Przebudowa ulicy Wrocławskiej w Opolu będzie się też wiązać z wykonaniem nowego oświetlenia oraz kanalizacji burzowej. Nastąpi też zmiana organizacji ruchu na dojeździe do skrzyżowania z ulicami Niemodlińską i Nysy Łużyckiej.

– Tuż za przejściem dla pieszych na wysokości Wydziału Sztuki Uniwersytetu Opolskiego oraz dyskontu spożywczego pojawi się rozwidlenie na dwa pasy ruchu. Jeden będzie służyć tym, którzy chcą pojechać w lewo lub prosto. Drugi będzie do skrętu w prawo w ul. Nysy Łużyckiej – wylicza Mariusz Chałupnik.

Tym samym drogowcy usankcjonują to, co kierowcy sami robią już od jakiegoś czasu. Ulica Wrocławska jest tam bowiem na tyle szeroka, iż na nominalnym jednym pasie ustawiają się dwa sznury pojazdów. Ale zdarzają się kierowcy, którzy tego „systemu” nie znają. I potrafią przyblokować jeden z pasów.

Miasto zakłada, iż przebudowa ulicy Wrocławskiej w Opolu pochłonie 3,5 mln zł. Na razie nie wiadomo jeszcze kiedy konkretnie będzie przetarg ani jakie utrudnienia będą się wiązać z tą inwestycją.

***

Odważne komentarze, unikalna publicystyka, pasjonujące reportaże i rozmowy – czytaj w najnowszym numerze tygodnika „O!Polska”. Do kupienia w punktach sprzedaży prasy w regionie oraz w formie e-wydania

Idź do oryginalnego materiału