Ruszyło układanie asfaltu twardolanego na wiadukcie nad torami w Częstochowie. To najważniejszy etap budowy przedłużenia ulicy 1 Maja do Krakowskiej – jednej z najważniejszych inwestycji drogowych w historii miasta.
Na oczach prezydenta Częstochowy Krzysztofa Matyjaszczyka, przedstawicieli Miejskiego Zarządu Dróg i wykonawcy z firmy Primost Południe z Będzina trwało układanie asfaltu na nowym wiadukcie nad torami kolejowymi. To symboliczny moment budowy przedłużenia ulicy 1 Maja w Częstochowie, które ma diametralnie zmienić komunikację w mieście.
Przedłużenie ulicy 1 Maja w Częstochowie połączy miasto
Nowa trasa połączy DK-46 z DK-91, tworząc alternatywę dla zatłoczonego Śródmieścia. Mieszkańcy zyskają szybsze połączenie między północną i południową częścią Częstochowy, a ruch w centrum zostanie odciążony.
Budowany odcinek ma długość 1,2 kilometra i prowadzi od ronda Mickiewicza do skrzyżowania ulic Krakowskiej i ks. Wróblewskiego. W ramach inwestycji powstają również ścieżki rowerowe, chodniki, zatoki autobusowe i przejścia dla pieszych.
Nad torami kolejowymi powstaje nowoczesny wiadukt drogowy, który zapewni bezpieczną i wygodną przeprawę. Na placu budowy kontynuowane są też prace brukarskie, kanalizacyjne oraz montaż ekranów akustycznych.
Inwestycja za 95 milionów złotych
Wartość całej inwestycji to około 95 milionów złotych. Z tego prawie 60 milionów pochodzi z programu Polski Ład, a pozostałe 35 milionów to wkład własny miasta.
Nowe połączenie ma być gotowe w pierwszym kwartale 2026 roku. Wtedy mieszkańcy Częstochowy odczują realną poprawę komfortu podróżowania – skróci się czas przejazdu, a płynność ruchu w mieście znacząco się poprawi.
źródło: UM w Częstochowie

 7 godzin temu
                                                    7 godzin temu
                    









