Przeładowany kruszywem na wielkopolskiej obwodnicy

1 rok temu

Problemy nie tylko z przeładowaniem pojazdu i zwiększonym naciskiem osi, ale też te związane ze złym stanem opon stwierdzili inspektorzy z Gniezna u polskiego przewoźnika.

5 maja na drodze ekspresowej S5, na zachodniej obwodnicy Gniezna, inspektorzy Biura Kontroli Opłaty Elektronicznej z Poznania zatrzymali do kontroli pojazd członowy, którym polski przedsiębiorca przewoził kruszywo.


W związku z podejrzeniem przekroczenia dopuszczalnych parametrów masowych sprawę przekazali inspektorom transportu drogowego z Gniezna, którzy poddali pojazd kontroli wagowej. W wyniku przeprowadzonych pomiarów stwierdzono, iż rzeczywista masa zestawu była o 4,85 t za duża od dopuszczalnej masy całkowitej wynoszącej 40 t. Przekroczony był również o 2,85 t nacisk potrójnej osi nienapędowej naczepy.

W trakcie kontroli nadmiar ładunku został rozładowany na podstawiony drugi pojazd. Za przekroczenie parametrów masowych przewoźnika czeka postępowanie administracyjne zagrożone karą 10.000 zł. Inspektorzy stwierdzili też i inne naruszenia.

Na osi napędowej zostały założone opony o innym rozmiarze niż w dniu wykonania badania okresowego tachografu oraz stwierdzono usterkę niebezpieczną, czyli widoczny i uszkodzony kord jednej z opon.

Zatrzymano dowód rejestracyjny od naczepy, a w stosunku do przedsiębiorcy wszczęte zostało drugie postępowanie zagrożone karą 3.000 zł.

Idź do oryginalnego materiału