Przetarg na wykonanie Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego dla obwodnicy Białych Błot został unieważniony. Zaproponowane kwoty wyraźnie przekraczają budżet.
Najwyżej oceniona została oferta firmy Eco5tech S.A. z Warszawy, która zaproponowała kwotę 1,954 mln za wykonanie prac oraz miała doświadczenie w postaci czterech wykonanych dokumentacji. Pozostałe trzy oferty były droższe – od 1,968 do 2,976 mln zł.
Tymczasem budżet zaplanowany na to zadanie przez Zarząd Dróg Wojewódzkich wynosił zaledwie 150 tysięcy. Wszystkie oferty wyraźnie więc przekraczały możliwości zamawiającego. Dlatego 5 listopada ZDW poinformowało o unieważnieniu przetargu.
Co dalej z obwodnicą Białych Błot?
Była to już kolejna nieudana próba wyboru wykonawcy STEŚ dla obwodnicy Białych Błot. Proces budowy drogi ponownie się wydłuża. Samo wykonanie dokumentacji, gdy w końcu uda się pozytywnie rozstrzygnąć przetarg, zajmie około 2,5 roku.
Obecnie liderem projektu jest województwo kujawsko-pomorskie, a partnerami Urząd Gminy Białe Błota, Miasto Bydgoszcz i Powiat Bydgoski. W ramach studium miały zostać przeanalizowane różne warianty: prowadzenie ruchu obecną drogą, przebudowa ulicy Szubińskiej, poruszanie się tunelem pod ulicą Szubińską oraz tzw. „wariant północny”, czyli „początek drogi na skrzyżowaniu ul. Szubińskiej, Ofiar Hitleryzmu i Duńskiej (rondo), a koniec na włączenie do węzła Bydgoszcz Błonie”.

1 miesiąc temu




