Ma umożliwić mieszkańcom łatwy zakup biletów na komunikację miejską, ale też płatności w strefie płatnego parkowania – radomska karta miejska będzie dostępna w telefonach. Miasto ogłosiło przetarg w tej sprawie.
– To jest bardzo istotny krok w stronę nowoczesnej, dostępnej, ale jednocześnie bardziej komfortowej komunikacji miejskiej w naszym mieście. Dzięki tej aplikacji będzie można kupić bilet komunikacji miejskiej czy sprawdzić rozkład jazdy autobusów, a także ich lokalizację w czasie rzeczywistym – mówi wiceprezydent Radomia Katarzyna Kalinowska.
W aplikacji znajdzie się także funkcja planera podróży.
– Po wpisaniu miejsca docelowego podróży wskaże użytkownikowi najdogodniejszą trasę, komunikację miejską oraz najbliższy przystanek. Ponadto aplikacja zaoferuje przekierowanie do systemu PKP, umożliwiając dostęp do informacji o rozkładzie jazdy oraz zakupu biletów kolejowych – podaje Łukasz Kościelniak z Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji.
W planach jest rozszerzenie aplikacji o dodatkowe usługi, np. będzie można zakupić bilety na basen czy lodowisko.
Firmy zainteresowane udziałem w postępowaniu na opracowanie aplikacji mogą składać oferty do 19 sierpnia. Aplikacja ma zostać udostępniona mieszkańcom za dwa lata.