Koncerty, konferencje, festiwale czy zawody sportowe, które zachęcają do odwiedzenia stolicy województwa świętokrzyskiego, mają szansę znaleźć się w „Planie promocji Miasta Kielce na 2026 rok”. Ratusz na zgłoszenia czeka do 19 grudnia.
Jacek Kowalczyk, dyrektor Wydziału Promocji, Kultury i Sportu w Urzędzie Miasta Kielce informuje, iż zaproszenie do współtworzenia planu trafiło już do miejskich instytucji, klubów sportowych, stowarzyszeń i firm. Żeby wydarzenia znalazły się w dokumencie, muszą wpisywać się w cele „Strategii promocji Miasta Kielce 2030+”.
– To gospodarka związana z turystyką biznesową, naturą, turystyką aktywną i kulturą. Zakładam, iż jednym z nośników może być festiwal teatralny, bo fani teatru przyjeżdżają na to przedsięwzięcie nie tylko z kraju – przekonuje Jacek Kowalczyk.
Dotychczas do urzędników wpłynęło ok. 100 propozycji wydarzeń o charakterze miejskim, ogólnopolskim i międzynarodowym. Co ważne, po 19 grudnia będzie możliwość aktualizacji planu, ale pierwszeństwo w organizacji imprez z wykorzystaniem infrastruktury miejskiej będą miały te, które znalazły się w pierwotnej wersji dokumentu. Zostanie on opublikowany m.in. na miejskiej stronie internetowej.
– Każdy, chcąc zorganizować jakieś wydarzenia, które w planie promocji się nie znalazły, może do niego zajrzeć i sprawdzić czy nie występuje kolizja terminów z innym przedsięwzięciem. W zeszłym roku mieliśmy prawie 200 zgłoszeń od 54 podmiotów. Mam nadzieję, iż tym razem będzie ich jeszcze więcej – mówi dyrektor Kowalczyk.
Projekty do „Planu promocji Miasta Kielce na 2026 rok” można zgłosić dzięki elektronicznego formularza dostępnego na stronie internetowej: idea.kielce.eu.



2 godzin temu















![Legia dała mu 800 tys. euro pensji! „W głowie mi się nie mieści, jak można dać taki kontrakt […] nie ma żadnych atutów”](https://i0.wp.com/krotkapilka.com.pl/wp-content/uploads/2025/11/collage-1.png?ssl=1)
