Porozumienie w tej sprawi zostało podpisane. Dzięki połączeniu sił – podaje serwis dlahandlu.pl – powstanie podmiot dysponujący docelowo ponad 30 tys. punktów odbioru przesyłek. Orlen Paczki dysponuje 14 tys. punktów (w tym 7 tys. automatów paczkowych), Poczta Polska – ponad 20 tys. punktów odbioru.PRZECZYTAJ TEŻ: Szkodliwa atmosfera w ZUS-ie. Urzędniczki miały podtruwać koleżankę– Wspólnie z Pocztą Polską możliwe będzie skokowe zwiększenie skali działania – podkreśla Ireneusz Fąfara, prezes Orlenu.– Porozumienie oznacza większą skalę, lepszą dostępność i realne korzyści zarówno dla klientów, jak i dla polskiej gospodarki – mówi cytowany przez serwis Sebastian Mikosz, prezes Poczty Polskiej.Ekspert wylicza słabości tego rozwiązaniaEksperci widzą jednak pewną słabość tego połączenia sił. Jest nią trwająca restrukturyzacja Poczty Polskiej. Poza tym walczy ona…– …z dużym długiem technologicznym oraz procedurami wymagającymi modernizacji. Do tego dochodzą decyzje strategiczne – jak choćby kooperacja z chińską platformą TEMU – które mogą być postrzegane jako niekorzystne z perspektywy rozwoju krajowych firm i całego polskiego sektora e-commerce – wylicza Sebastian Błaszkiewicz, Head of Sales Excellence w Univio, cytowany przez dlahandlu.pl. PRZECZYTAJ: ORLEN uruchamia granty dla druhów z regionuI dodaje, że… – …istnieje obawa, iż Orlen Paczka zostanie potraktowana bardziej jako źródło krótkoterminowych zasobów niż jako projekt o strategicznym znaczeniu dla rynku.