Za przygotowanie projektu budowlanego i realizację prac w terenie odpowiada konsorcjum firm GAP Insaat (lider), Fabe Polska oraz Side Midas Stroy. Wartość kontraktu wynosi około 504 mln zł. Nowy odcinek drogi dwujezdniowej z dwoma pasami ruchu w każdą stronę przebiegać będzie w większości nowym śladem wzdłuż obecnej DK17. Trasa rozpocznie się za Izbicą, ominie od zachodu Chomęciska Małe i zakończy w okolicach Sitańca.W ramach inwestycji powstaną dwa węzły – Stary Zamość i Zamość Sitaniec – oraz 27 obiektów inżynierskich, w tym 11 mostów i siedem przejść dla zwierząt średnich i dużych. Dodatkowo wybudowane zostaną wiadukty, drogi do obsługi ruchu lokalnego, system odwodnienia i system zarządzania ruchem. Przebudowie ulegną także drogi poprzeczne krzyżujące się z planowaną S17. Budowa planowana jest w latach 2026–2028.- Uzyskanie decyzji ZRID pozwoli nie tylko na start prac budowlanych, ale także na rozpoczęcie procedury odszkodowawczej za przejmowane nieruchomości. To istotny etap dla mieszkańców i właścicieli terenów, przez które przebiega trasa – podkreślają przedstawiciele Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.Budowa S17 na trasie od węzła Piaski Wschód do granicy z Ukrainą w Hrebennem podzielona jest na dziewięć odcinków o łącznej długości 125 km i wartości szacowanej na 4,5 mld zł. Zaawansowanie prac na poszczególnych fragmentach różni się w zależności od terminu uzyskania decyzji środowiskowej, podpisania umowy z wykonawcą oraz decyzji ZRID. Pierwsze prace ruszyły już na odcinkach Zamość Wschód – Zamość Południe oraz Tomaszów Lubelski Południe – Hrebenne. - Do końca tego roku planujemy także złożenie wniosków do Wojewody Lubelskiego o wydanie tych decyzji dla kolejnych dwóch fragmentów trasy między Piaskami a Zamościem (w sumie 35 km) oraz ogłoszenie przetargów na dwa brakujące odcinki S17: Łopiennik – Krasnystaw oraz Zamość Sitaniec – Zamość Wschód (w sumie ponad 20 km), które domkną realizację tej trasy od Warszawy do granicy z Ukrainą - informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. S17, biegnąca z centrum Polski do granicy z Ukrainą, pełni kluczową rolę w ruchu krajowym i międzynarodowym, ułatwiając dojazd m.in. do Lwowa. w tej chwili kierowcy korzystają z ponad 180 km S17 – od Warszawy Wschód po węzeł Piaski Wschód – oraz z blisko 10-kilometrowej obwodnicy Tomaszowa Lubelskiego. Docelowo droga ma mieć długość ponad 320 km, w tym wspólny przebieg z S12 do przejścia granicznego w Dorohusku.Czytaj także: