Regulamin „TourdeSącz” „Wyścig Kolarski Doliną Popradu”

1 dzień temu

Organizator:

  • Stowarzyszenie „Wspólnie dla gminy Chełmiec”,
  • Urząd Miastai Gminy Piwniczna-Zdrój,
  • Małopolski Związek Kolarski.

Patronat medialny:

  • Serwis branżowy www.naszosie.pl,
  • Serwis lokalny www.miastoNS.pl, www.Krynica.TV,
  • Radia: RMF Maxxx, ESKA, RDN Nowy Sącz.

Cel imprezy:

  • Popularyzacja roweru jako jednego ze środków ekologicznego transportu, promocja alternatywnych środków komunikacji.
  • Popularyzacja obchodów Europejskiego Tygodnia Zrównoważonego Transportu przypadającego w 2025 r. na okres od 16 (wtorek) do 22 września (poniedziałek).
  • Promocja Europejskiego Dnia bez Samochodu – 22 września 2025 r.
  • Turystyka rowerowa, sport rowerowy jako aktywna rekreacja i wypoczynek.
  • Popularyzacja i propagowanie kolarstwa oraz turystyki rowerowej na Sądecczyźnie oraz w Małopolsce.
  • Promowanie terenu gmin, przez które przebiegają trasy zawodów.
  • Wyznaczanie nowych standardów w ramach organizacji imprez rowerowych w Polsce.
  • Kultywacja tradycji kolarskich na Sądecczyźnie

Termin i miejsce rozegrania zawodów:

  • Sobota, 20 lub 27 wrzesień 2025 roku
  • Biuro zawodów – miasteczko rowerowe | Nakło, ul. Kościuszki w Piwnicznej-Zdrój
  • Przyjmowanie zgłoszeń – w dniu zawodów od godziny 8.00 do 10.50 lub wcześniej telefonicznie (531-970-800).
  • Trasa wyścigu o długości około 110,5 km przebiegać będzie po pętli Doliny Popradu przez: Piwniczna-Zdrój – start, Zubrzyk, Żegiestów, Milik, Muszyna, Powroźnik, Tylicz, Mochnaczka Niżna, Czyrna, Berest, Kamianna, Łabowa, Nawojowa, Biegonice, Stary Sącz (rondo), Barcice, Rytro, Młodów, Piwniczna-Zdrój – meta zawodów.

Sposób przeprowadzenia zawodów:

  • Wyścig zostanie przeprowadzony zgodnie z przepisami PZKol.
  • Zawodnicy rozpoczną jazdę o godz. 12:00 prowadzeni na start ostry przez samochód policyjny i samochód głównego sędziego.
  • Przewidywany czas startu ostrego – 12:15.
  • Samochody towarzyszące zawodnikom na trasie wyścigu będą miały specjalne oznakowania.
  • Organizator będzie się starał, aby główny peleton jechał w ograniczonym ruchu drogowym, prowadzony przez służby drogowe. Pozostali zawodnicy będą musieli dostosować się do obowiązujących przepisów ruchu drogowego. Dokładne informacje zostaną podane przed startem.
  • W wyścigu będzie obowiązywał limit czasowy 20 minut po głównym peletonie. Po tym czasie zawodnicy nie będą klasyfikowani.
  • Na końcu wyścigu pojedzie oznakowany autobus, który będzie miał wyraźne oznaczenie KONIEC WYŚCIGU. Dodatkowa funkcja pojazdu, to transport osób, które z przyczyn niezależnych nie mogą kontynuować jazdy.

Uczestnictwo:

  • Prawo startu mają zawodnicy posiadający licencję – zieloną, kask i sprawny technicznie rower szosowy (Startuje na technicznie sprawnym rowerze z wyposażeniem zgodnym z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury (tekst jednolity Dz.U. z 15.12.2016 r.),
  • Potwierdzi znajomość regulaminu i go zaakceptuje,
  • Warunkowo dopuszczeni mogą być zawodnicy, którzy przedstawią sędziemu głównemu ważne ubezpieczenie NNW i OC, zaświadczenie lekarskie dopuszczające do zawodów i dowód osobisty. W przypadku braku w/w dokumentów podpisujemy oświadczenie.
  • Zabrania się startu na rowerach elektrycznych i ze wspomaganiem mechanicznym. Naruszenie skutkuje dyskwalifikacją,
  • Uczestnicy startują na własną odpowiedzialność, akceptując brak odpowiedzialności organizatora za szkody osobowe, rzeczowe i majątkowe,
  • Organizator ma prawo do udzielenia uczestnikowi pierwszej pomocy medycznej oraz przetransportowania w bezpieczne miejsce
  • Zgoda na nieodpłatne wykorzystanie wizerunku w celach promocji (m.in. zdjęcia, video, media, plakaty, social media, sponsorzy, itd.)
  • Główną ideą jest rywalizacja fair play.
Trasa

Kategorie wiekowe:

  • Kategoria wiekowa OPEN do 30 lat
  • Kategoria wiekowa 30 – 39 lat
  • Kategoria wiekowa 40 – 49 lat
  • Kategoria wiekowa 50 – 59 lat
  • Kategoria wiekowa 60 lat i powyżej
  • Kobiety

Wycofanie uczestnika w trakcie wyścigu

  • Uczestnicy rezygnujący z udziału w zawodach w trakcie wyścigu zobowiązani są do niezwłocznego poinformowania organizatora i/lub służb medycznych lub technicznych (numer alarmowy: 531 970 800), aby uniknąć rozpoczęcia akcji ratowniczej.
  • W przypadku braku takiej informacji i rozpoczęcia akcji ratowniczej, jej koszty pokrywa poszukiwany uczestnik.
  • Organizator w porozumieniu z zespołem medycznym może wycofać uczestnika z rywalizacji w szczególnych przypadkach.

Finansowanie:

  • Koszty dojazdów, noclegów, wyżywienia oraz wpisowe ponoszą zawodnicy lub ich macierzyste kluby
  • Uczestnicy ubezpieczają się we własnym zakresie od OC i NNW
  • Wpisowe dla wszystkich zawodników wynosi 140 złotych
  • Opłata raz uiszczona nie podlega zwrotowi, nie podlega też przeniesieniu na innego uczestnika (na podstawie art. 38 ustawy o prawach konsumenta – nie dotyczy przypadku opisanego w pkt 5.4).

Nagrody:

  • Nagroda główna to Puchar Doliny Popradu. Pozostałe puchary, nagrody rzeczowe, dyplomy i pamiątki będą przyznawane we wszystkich kategoriach wiekowych,
  • Dla zwycięzcy kategorii głównej przewidziana jest nagroda w wysokości 500 zł. Dla każdej z kategorii nagroda w wysokości 300 złotych.
  • Każdy z uczestników dostanie dyplom i drobny upominek.
  • Skorzystanie z bufetów i posiłek regeneracyjny

Postanowienia końcowe:

  • Wyścig jest włączony do challengeu PZKol jako impreza kategorii „GI” „ChI”
  • Organizator nie odpowiada za szkody wyrządzone przez lub na rzecz uczestników wyścigu.
  • W kwestiach spornych lub nie objętych regulaminem decyduje organizator oraz sędzia główny zawodów.
  • Uroczyste zakończenie wyścigu i wręczenie nagród odbędzie się w miasteczku rowerowym (ul. Kościuszki) o godzinie około 16:30

Kary

Komisja Sędziowska może nałożyć:

  • upomnienie,
  • karę czasową,
  • dyskwalifikację,
  • karę finansową.

Ochrona środowiska

  • Zakaz zaśmiecania trasy – odpady tylko w strefie bufetu (do 100 m za bufetem).
  • Zaśmiecanie skutkuje karą.
  • Zakaz używania szklanych pojemników lub niebezpiecznych przedmiotów.

Protesty

Protesty można składać do Sędziego Głównego w formie pisemnej w trakcie zawodów.

Wymagana kaucja: 1000 zł – zwrot tylko jeżeli protest zostanie uznany.

Administrator danych osobowych
Administratorem danych jest firma Urząd Gminy i Miasta Piwniczna-Zdrój

Informacje dodatkowe:

  • Organizator może zmienić trasę i zawody – informacja pojawi się na stronie www.tourdesacz.pl
  • Organizator nie odpowiada za zdarzenia losowe w czasie dojazdu i powrotu z zawodów.
  • Zakaz ingerencji w numer startowy – grozi dyskwalifikacją.
  • Organizator nie odpowiada za rzeczy zagubione.
  • Organizator nie odpowiada za wypadki z winy uczestnika.
  • Osoby bez numerów startowych będą usuwane z trasy.
  • Organizator może odwołać lub przełożyć imprezę na inny termin w przypadku „siły wyższej”.
  • Organizator z Sędzią Głównym zastrzegają sobie prawo interpretacji regulaminu. Brak znajomości nie zwalnia z jego przestrzegania.

Dyrektor Wyścigu – Rafał Kmak tel.: 531-970-800, [email protected],

Obsługa sędziowska: Małopolski Związek Kolarski

Łączność i fotofinish: Krzysztof Markiewicz (Łódź)

Dyrektor Biura Zawodów – Kinga Kmak, tel.: 667-013-670

Obsługa biura zawodów: Marcin Godawiec

Dyrektor Techniczny – Łukasz Borek

Dyrektor Zabezpieczenia Trasy – Mateusz Złocki

Szczegółowe informacje: www.tourdesacz.pl

Idź do oryginalnego materiału