
Organizator:
- Stowarzyszenie „Wspólnie dla gminy Chełmiec”,
- Urząd Miastai Gminy Piwniczna-Zdrój,
- Małopolski Związek Kolarski.
Patronat medialny:
- Serwis branżowy www.naszosie.pl,
- Serwis lokalny www.miastoNS.pl, www.Krynica.TV,
- Radia: RMF Maxxx, ESKA, RDN Nowy Sącz.
Cel imprezy:
- Popularyzacja roweru jako jednego ze środków ekologicznego transportu, promocja alternatywnych środków komunikacji.
- Popularyzacja obchodów Europejskiego Tygodnia Zrównoważonego Transportu przypadającego w 2025 r. na okres od 16 (wtorek) do 22 września (poniedziałek).
- Promocja Europejskiego Dnia bez Samochodu – 22 września 2025 r.
- Turystyka rowerowa, sport rowerowy jako aktywna rekreacja i wypoczynek.
- Popularyzacja i propagowanie kolarstwa oraz turystyki rowerowej na Sądecczyźnie oraz w Małopolsce.
- Promowanie terenu gmin, przez które przebiegają trasy zawodów.
- Wyznaczanie nowych standardów w ramach organizacji imprez rowerowych w Polsce.
- Kultywacja tradycji kolarskich na Sądecczyźnie
Termin i miejsce rozegrania zawodów:
- Sobota, 20 lub 27 wrzesień 2025 roku
- Biuro zawodów – miasteczko rowerowe | Nakło, ul. Kościuszki w Piwnicznej-Zdrój
- Przyjmowanie zgłoszeń – w dniu zawodów od godziny 8.00 do 10.50 lub wcześniej telefonicznie (531-970-800).
- Trasa wyścigu o długości około 110,5 km przebiegać będzie po pętli Doliny Popradu przez: Piwniczna-Zdrój – start, Zubrzyk, Żegiestów, Milik, Muszyna, Powroźnik, Tylicz, Mochnaczka Niżna, Czyrna, Berest, Kamianna, Łabowa, Nawojowa, Biegonice, Stary Sącz (rondo), Barcice, Rytro, Młodów, Piwniczna-Zdrój – meta zawodów.
Sposób przeprowadzenia zawodów:
- Wyścig zostanie przeprowadzony zgodnie z przepisami PZKol.
- Zawodnicy rozpoczną jazdę o godz. 12:00 prowadzeni na start ostry przez samochód policyjny i samochód głównego sędziego.
- Przewidywany czas startu ostrego – 12:15.
- Samochody towarzyszące zawodnikom na trasie wyścigu będą miały specjalne oznakowania.
- Organizator będzie się starał, aby główny peleton jechał w ograniczonym ruchu drogowym, prowadzony przez służby drogowe. Pozostali zawodnicy będą musieli dostosować się do obowiązujących przepisów ruchu drogowego. Dokładne informacje zostaną podane przed startem.
- W wyścigu będzie obowiązywał limit czasowy 20 minut po głównym peletonie. Po tym czasie zawodnicy nie będą klasyfikowani.
- Na końcu wyścigu pojedzie oznakowany autobus, który będzie miał wyraźne oznaczenie KONIEC WYŚCIGU. Dodatkowa funkcja pojazdu, to transport osób, które z przyczyn niezależnych nie mogą kontynuować jazdy.
Uczestnictwo:
- Prawo startu mają zawodnicy posiadający licencję – zieloną, kask i sprawny technicznie rower szosowy (Startuje na technicznie sprawnym rowerze z wyposażeniem zgodnym z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury (tekst jednolity Dz.U. z 15.12.2016 r.),
- Potwierdzi znajomość regulaminu i go zaakceptuje,
- Warunkowo dopuszczeni mogą być zawodnicy, którzy przedstawią sędziemu głównemu ważne ubezpieczenie NNW i OC, zaświadczenie lekarskie dopuszczające do zawodów i dowód osobisty. W przypadku braku w/w dokumentów podpisujemy oświadczenie.
- Zabrania się startu na rowerach elektrycznych i ze wspomaganiem mechanicznym. Naruszenie skutkuje dyskwalifikacją,
- Uczestnicy startują na własną odpowiedzialność, akceptując brak odpowiedzialności organizatora za szkody osobowe, rzeczowe i majątkowe,
- Organizator ma prawo do udzielenia uczestnikowi pierwszej pomocy medycznej oraz przetransportowania w bezpieczne miejsce
- Zgoda na nieodpłatne wykorzystanie wizerunku w celach promocji (m.in. zdjęcia, video, media, plakaty, social media, sponsorzy, itd.)
- Główną ideą jest rywalizacja fair play.

Kategorie wiekowe:
- Kategoria wiekowa OPEN do 30 lat
- Kategoria wiekowa 30 – 39 lat
- Kategoria wiekowa 40 – 49 lat
- Kategoria wiekowa 50 – 59 lat
- Kategoria wiekowa 60 lat i powyżej
- Kobiety
Wycofanie uczestnika w trakcie wyścigu
- Uczestnicy rezygnujący z udziału w zawodach w trakcie wyścigu zobowiązani są do niezwłocznego poinformowania organizatora i/lub służb medycznych lub technicznych (numer alarmowy: 531 970 800), aby uniknąć rozpoczęcia akcji ratowniczej.
- W przypadku braku takiej informacji i rozpoczęcia akcji ratowniczej, jej koszty pokrywa poszukiwany uczestnik.
- Organizator w porozumieniu z zespołem medycznym może wycofać uczestnika z rywalizacji w szczególnych przypadkach.
Finansowanie:
- Koszty dojazdów, noclegów, wyżywienia oraz wpisowe ponoszą zawodnicy lub ich macierzyste kluby
- Uczestnicy ubezpieczają się we własnym zakresie od OC i NNW
- Wpisowe dla wszystkich zawodników wynosi 140 złotych
- Opłata raz uiszczona nie podlega zwrotowi, nie podlega też przeniesieniu na innego uczestnika (na podstawie art. 38 ustawy o prawach konsumenta – nie dotyczy przypadku opisanego w pkt 5.4).
Nagrody:
- Nagroda główna to Puchar Doliny Popradu. Pozostałe puchary, nagrody rzeczowe, dyplomy i pamiątki będą przyznawane we wszystkich kategoriach wiekowych,
- Dla zwycięzcy kategorii głównej przewidziana jest nagroda w wysokości 500 zł. Dla każdej z kategorii nagroda w wysokości 300 złotych.
- Każdy z uczestników dostanie dyplom i drobny upominek.
- Skorzystanie z bufetów i posiłek regeneracyjny
Postanowienia końcowe:
- Wyścig jest włączony do challengeu PZKol jako impreza kategorii „GI” „ChI”
- Organizator nie odpowiada za szkody wyrządzone przez lub na rzecz uczestników wyścigu.
- W kwestiach spornych lub nie objętych regulaminem decyduje organizator oraz sędzia główny zawodów.
- Uroczyste zakończenie wyścigu i wręczenie nagród odbędzie się w miasteczku rowerowym (ul. Kościuszki) o godzinie około 16:30
Kary
Komisja Sędziowska może nałożyć:
- upomnienie,
- karę czasową,
- dyskwalifikację,
- karę finansową.
Ochrona środowiska
- Zakaz zaśmiecania trasy – odpady tylko w strefie bufetu (do 100 m za bufetem).
- Zaśmiecanie skutkuje karą.
- Zakaz używania szklanych pojemników lub niebezpiecznych przedmiotów.
Protesty
Protesty można składać do Sędziego Głównego w formie pisemnej w trakcie zawodów.
Wymagana kaucja: 1000 zł – zwrot tylko jeżeli protest zostanie uznany.
Administrator danych osobowych
Administratorem danych jest firma Urząd Gminy i Miasta Piwniczna-Zdrój
Informacje dodatkowe:
- Organizator może zmienić trasę i zawody – informacja pojawi się na stronie www.tourdesacz.pl
- Organizator nie odpowiada za zdarzenia losowe w czasie dojazdu i powrotu z zawodów.
- Zakaz ingerencji w numer startowy – grozi dyskwalifikacją.
- Organizator nie odpowiada za rzeczy zagubione.
- Organizator nie odpowiada za wypadki z winy uczestnika.
- Osoby bez numerów startowych będą usuwane z trasy.
- Organizator może odwołać lub przełożyć imprezę na inny termin w przypadku „siły wyższej”.
- Organizator z Sędzią Głównym zastrzegają sobie prawo interpretacji regulaminu. Brak znajomości nie zwalnia z jego przestrzegania.
Dyrektor Wyścigu – Rafał Kmak tel.: 531-970-800, [email protected],
Obsługa sędziowska: Małopolski Związek Kolarski
Łączność i fotofinish: Krzysztof Markiewicz (Łódź)
Dyrektor Biura Zawodów – Kinga Kmak, tel.: 667-013-670
Obsługa biura zawodów: Marcin Godawiec
Dyrektor Techniczny – Łukasz Borek
Dyrektor Zabezpieczenia Trasy – Mateusz Złocki
Szczegółowe informacje: www.tourdesacz.pl