Rekord akcji Uszyj Jasia w Krakowie

3 godzin temu

930 kolorowych poszewek już trafiło do małych pacjentów. 16 października w Szpitalu Specjalistycznym im. Stefana Żeromskiego odbyło się uroczyste przekazanie „jaśków” uszytych podczas największej w Polsce akcji USZYJ JASIA. Organizator – PR Inspiration – wraz z partnerami, Galerią Krakowską i marką Biowen, po raz kolejny udowodnił, iż wspólne szycie może stać się realnym wsparciem dla dzieci spędzających czas w szpitalu.

Wspólna energia, wspólny cel

Na placu Jana Nowaka-Jeziorańskiego stanęło 40 maszyn do szycia, a uczestnicy – od rodzin z dziećmi, przez młodzież, po seniorów – przez cały dzień szyli kolorowe poszewki. W efekcie udało się stworzyć aż 930 „jaśków”, które teraz trafią do które trafią do Szpitala Specjalistycznego im. Stefana Żeromskiego oraz Szpitala Dziecięcego św. Ludwika.

Jesteśmy dumni z efektu akcji, która spotkała się z ogromnym zainteresowaniem. Setki odwiedzających galerię mogło wziąć udział w szyciu i sprawić, iż pobyt dzieci w szpitalach stanie się mniej stresujący – mówi Jarosław Szymczak, dyrektor Galerii Krakowskiej. Każda uszyta poszewka to symbol troski, ciepła i wspólnej siły pomagania. Cieszymy się, iż mogliśmy być częścią tego wydarzenia – dodaje Izabela Wojciuk, członkini Zarządu Biowen.

Kolor, który wspiera leczenie

Pomysłodawczynią akcji jest Natalia Bielawska, która 13 lat temu podczas pobytu
z dzieckiem w szpitalu zauważyła brak poszewek i postanowiła działać. Od tamtej pory, dzięki setkom wolontariuszy i uczestników, do placówek medycznych w całej Polsce trafiło już ponad 21 tysięcy kolorowych poszewek.

Dzięki akcji USZYJ JASIA łóżka małych pacjentów stają się bardziej przyjazne i kolorowe – mówi dr Jacek Żak, dyrektor Szpitala Specjalistycznego im. Stefana Żeromskiego w Krakowie – Barwne otoczenie wspiera proces zdrowienia i sprawia, iż dzieci czują się bezpieczniej – dodaje.

Małe gesty, wielkie znaczenie Do akcji włączyło się wiele instytucji i organizacji, bez których wydarzenie nie miałoby takiego rozmachu. Wśród nich znaleźli się m.in. wolontariusze ze Stowarzyszenia SIEMACHA, którzy przez cały dzień instruowali i wspierali uczestników, Nowohuckie Centrum Kultury, a także partnerzy od lat związani z inicjatywą – POLANEX, Slow Fashion Cafe oraz Cech Krawców i Pokrewnych Zawodów w Krakowie.

Niezastąpionym wsparciem byli również partnerzy medialni, którzy nagłaśniali wydarzenie i dołączyli do wspólnego szycia. Dzięki zaangażowaniu wszystkich – od wolontariuszy po partnerów – tegoroczna edycja mogła zakończyć się rekordowym wynikiem. „USZYJ JASIA to inicjatywa, która z każdą edycją rośnie w siłę – dziś angażuje już setki wolontariuszy, tysiące uczestników i partnerów instytucjonalnych.

Widzimy, iż aby akcja mogła rozwijać się w takim tempie, potrzebne jest także odpowiedzialne wsparcie biznesu. To właśnie dzięki zaangażowaniu marek i instytucji możemy łączyć energię społeczności z profesjonalnym zapleczem organizacyjnym i docierać do coraz większej liczby szpitali. Długofalowa kooperacja świata biznesu i wolontariatu to klucz, by akcja nie tylko trwała, ale realnie zmieniała oblicze opieki nad najmłodszymi pacjentami w całej Polsce – podkreśla Marcin Grygierek, organizator akcji, wiceprezes zarządu PR Inspiration.

Te artykuły mogą Cię zainteresować:

W poniedziałek wyłączą ruch tramwajowy [INFORMATOR]

Szpital Specjalistyczny im. Stefana Żeromskiego rozpoczyna pilotażowy projekt

Co z lewoskrętem w ul. Mazowiecką? Prezydent zabrał głos

Uruchomione zostaną nowe przystanki autobusowe [INFORMATOR]

Idź do oryginalnego materiału