Rekrutacja 2025/2026 do Szkoły Polskiej im. A. Mickiewicza w Paryżu

ifrancja.fr 1 miesiąc temu

Zarządzenie nr 1/2025 Dyrektora Szkoły Polskiej im. A. Mickiewicza przy Ambasadzie RP w Paryżu w sprawie zasad i harmonogramu rekrutacji na rok szkolny 2025/2026

ZASADY REKRUTACJI DO KLASY PIERWSZEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ

DO KLAS II, III, IV, V, VI, VII, VIII SZKOŁY PODSTAWOWEJ oraz do oddziału dziecięcego

w systemie uzupełniającym obowiązujące
w Szkole Polskiej im. A. Mickiewicza przy Ambasadzie RP w Paryżu na rok szkolny 2025/2026

Podstawa prawna:

    1. Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz. U. z 2020 r., poz. 910 z późn. zm.),
    2. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2019 r. w sprawie organizacji kształcenia dzieci obywateli polskich czasowo przebywających za granicą (Dz.U. 2019 poz. 1652)
    3. Statut Szkoły Polskiej im. A. Mickiewicza przy Ambasadzie RP w Paryżu
    4. Zarządzenie dyrektora nr 1/2025 Szkoły Polskiej im. A. Mickiewicza przy Ambasadzie RP w Paryżu w sprawie zasad i harmonogramu rekrutacji na rok szkolny 2025/2026
  1. Termin i miejsce rekrutacji uzupełniającej na rok szkolny 2025/2026:

Zapisy realizowane są TYLKO DROGĄ ONLINE – Na stronie internetowej szkoły www.paryz.orpeg.pl, będą wygenerowane formularze zapisu. Link zostanie opublikowany o określonym niżej czasie. Rodzice zapisujący dziecko do szkoły będą także kontaktowani telefonicznie przez sekretariat Szkoły celem dopełnienia formalności zapisu na miejscu w sekretariacie, w ustalonych dniach i godzinach.

2. Zasady rekrutacji:

Do klasy pierwszej Szkoły Podstawowej uzupełniającej przyjmujemy dzieci:

dzieci 7 letnie rocznik urodzenia 2018 mówiące po polsku, które spełniają obowiązek szkolny we francuskim/lokalnym systemie edukacji.

  • Szkoła prowadzi rekrutację wyłącznie drogą elektroniczną.
  • Szkoła nie udziela informacji o rekrutacji poprzez zapytania na Facebooku.
  • Wymagane dokumenty niezbędne do okazania w sekretariacie Szkoły, po otrzymaniu wcześniej informacji po zakończonej rekrutacji mailowo p.t. Decyzja dyrektora Szkoły o przyjęciu dziecka do danej klasy lub oddziału dziecięcego.
  • a)formularz wraz z oświadczeniami, który Rodzic wypełnił internetowo do zapisu będzie wydrukowany i udostępniony do podpisu przez rodzica w szkole
  • b) polski akt urodzenia dziecka (w przypadku francuskiego aktu urodzenia dołączyć kopię polskiego paszportu dziecka lub kopię paszportu jednego z rodziców)
  • c) numer PESEL dziecka lub w przypadku braku nr PESEL) nr paszportu dziecka lub nr ubezpieczenia dziecka
  • d) dowód osobisty rodzica dokonującego zapisu
  • e) aktualne zaświadczenie ze szkoły francuskiej/lokalnej o spełnianiu obowiązku szkolnego (należy dostarczyć wychowawcy klasy we wrześniu 2025)
  • Uwaga! Przy zapisie koniecznym będzie podanie nazwy i adres szkoły francuskiej (école primaire), do której dziecko uczęszcza lub będzie uczęszczać od września 2025 r.
  • f) ubezpieczenie szkolne (extra-scolaire na dany rok szkolny)-kopia do dostarczenia wychowawcy klasy we wrześniu 2025 .
  • Zapis (wypełnienie w całości i przesłanie formularza online) nie jest równoznaczny z przyjęciem do szkoły.
  • Decyzję o przyjęciu dziecka do szkoły podejmuje dyrektor szkoły.
  • LICZBA MIEJSC na każdy dzień zapisu JEST OGRANICZONA. Decyduje kolejność zgłoszeń.
  • O wynikach rekrutacji – przyjęciu do szkoły rodzice dziecka zostaną powiadomieni mailowo.
  • Lista imienna nowych uczniów zapisanych do danej klasy będzie wywieszona na tablicy na dziedzińcu szkoły/ gablocie w dniu rozpoczęcia roku szkolnego we wrześniu. b.r.

W dniu 11 marca 2025 ok. godz. 12.00 udostępnimy do publicznej wiadomości formularze:

  1. Formularz zapisu dla kandydatów do klasy I Szkoły Podstawowej
  2. Formularz zapisu dla kandydatów do klas II i III Szkoły Podstawowej
  3. Formularz zapisu dla kandydatów do klas IV, V, VI, VII, VIII Szkoły Podstawowej
  4. Formularz zapisu dla kandydatów do oddziału dziecięcego. Środa rano lub środa po południu tylko dzeci sześcioletnie (rocznik 2019) Sobota rano tylko dzieci 4 i 5 letnie (rocznik 2020 i 2021).
  5. Szkoła nie prowadzi rekrutacji w żaden inny sposób jak drogą online- nie przyjmujemy żadnych dokumentów mailowo, ani pocztą. Nie prowadzimy rezerwacji miejsc. Wszystkie wskazówki będą podane w formularzach zapisu online, o których mowa wyżej.

Informacja o terminie rekrutacji do klas szkoły podstawowej oraz oddziałów dzieciecych wraz z wymogami formalnymi zapisu, wykaz niezbędnych dokumentów zostają podane do publicznej wiadomości w gablocie zewnętrznej szkoły i na ogólnodostępnych portalach społecznościowych.

Informacje o rekrutacji, linki do rekrutacji będą opublikowane w podanych wyżej terminach na stronie internetowej szkoły www.paryz.orpeg.pl .W formularzach rekrutacyjnych, które się ukażą znajdą Państwo inne niezbędne informacje dotyczące sposobu ich wypełnienia.

Paryż, 07 marca 2025 r (-) Konrad Leszczyński – dyrektor Szkoły

Idź do oryginalnego materiału