Solaris wprowadza usługę retrofitu autobusów elektrycznych, oferując operatorom możliwość modernizacji starszych pojazdów. Dzięki wymianie baterii i innych komponentów, przewoźnicy mogą przedłużyć eksploatację swojej floty, zwiększając wydajność i zasięg pojazdów zeroemisyjnych.
Nowa usługa retrofitu od Solarisa – dla starszych autobusów elektrycznych
W obliczu rosnącej liczby elektrycznych autobusów na europejskich drogach, Solaris wprowadza usługę retrofitu, która pozwala operatorom miejskich flot na wymianę starych baterii i komponentów w starszych pojazdach. Dzięki temu możliwe jest przywrócenie autobusów elektrycznych do pełnej sprawności, a także zwiększenie ich efektywności energetycznej. Retrofit pozwala na wykorzystanie nowoczesnych technologii, które oferują lepszy zasięg i wydajność, poprawiając równocześnie żywotność pojazdów.
W jakich przypadkach warto skorzystać z retrofitu?
Usługa retrofitu skierowana jest przede wszystkim do operatorów, którzy chcą przedłużyć eksploatację starszych modeli autobusów elektrycznych. Z biegiem lat, technologie akumulatorów ulegają szybkim zmianom, co sprawia, iż starsze pojazdy mogą nie spełniać już aktualnych standardów wydajności. Retrofit pozwala na wymianę przestarzałych baterii na nowe, bardziej wydajne akumulatory, które zapewniają lepszy zasięg oraz efektywność energetyczną.
Jak wygląda proces retrofitu?
Solaris oferuje kompleksową usługę retrofitu, która obejmuje nie tylko wymianę baterii, ale także modernizację innych kluczowych komponentów pojazdów elektrycznych, takich jak układ zarządzania energią czy instalacje elektryczne. Dodatkowo, w ramach usługi, operatorzy mogą liczyć na wsparcie w zakresie aktualizacji systemów zarządzania temperaturą baterii oraz integracji z istniejącą infrastrukturą ładowania.
Usługa retrofitu to odpowiedź na szybki rozwój technologii e-mobilności, który powoduje, iż starsze pojazdy, choćby jeżeli wciąż sprawne, stają się mniej efektywne w porównaniu do nowych modeli.
Przykład retrofitu w MPK Kraków
Usługa retrofitu już zyskała na popularności – pierwsze pojazdy po modernizacji kursują w MPK Kraków, gdzie Solaris wymienił baterie w 20 autobusach Urbino 12 electric oraz Urbino 18 electric. Kolejne zamówienia są realizowane m.in. w Berlina, Hamburgu, Paryżu i Warszawie. Dzięki retrofityzacji, przewoźnicy mogą utrzymać nowoczesną flotę przy niższych kosztach niż przy zakupie nowych pojazdów.
Dlaczego retrofit jest korzystny dla operatorów?
Wymiana komponentów w autobusach elektrycznych zamiast ich całkowita wymiana to rozwiązanie korzystne zarówno pod względem ekonomicznym, jak i ekologicznym. Dzięki retrofityzacji, flota może zyskać nowe życie, poprawiając swoje parametry energetyczne i przedłużając okres użytkowania, co w dłuższej perspektywie obniża koszty eksploatacji.
Retrofit – odpowiedź na wyzwania e-mobilności
Dzięki szybkiemu rozwojowi technologii w sektorze elektromobilności, retrofit staje się niezbędnym rozwiązaniem dla miast i firm transportowych, które chcą utrzymać konkurencyjność i efektywność swojej floty. Usługa ta pomaga zoptymalizować istniejące zasoby, zmniejszając wpływ na środowisko i przyczyniając się do dalszego rozwoju zeroemisyjnego transportu.







![Renault wbił się w słup na ruchliwym rondzie w Lublinie! Starsza kobieta straciła panowanie nad autem [ZDJĘCIA]](https://cdn.spottedlublin.pl/media/2025/12/przy-ul-melgiewskiej-w-kolonia-swidnik-maly-powstanie-market-dino-5d90135e0cd8.jpg)



