Rewitalizacja linii kolejowej Śrem – Czempiń coraz bliżej. Prezentacja projektu

2 tygodni temu

Czy uda się przywrócić połączenie kolejowe na linii Śrem – Czempiń? Wszystko na to wskazuje. W środę, 18 kwietnia w czempińskiej tlenowni odbędzie się prezentacja projektu rewitalizacji linii.
To również dobra wiadomość dla mieszkańców gminy Mosina.

Rewitalizacja linii kolejowej nr 369 na odcinku Śrem – Czempiń

– Zapraszamy wszystkich Państwa na spotkanie informacyjne, dotyczące zaprezentowania projektu rewitalizacji linii kolejowej nr 369 na odcinku Śrem – Czempiń – poinformował czempiński magistrat. Spotkanie odbędzie się w czwartek, 18 kwietnia o godz. 17.00 w Centrum Aktywizacji Społecznej Tlenownia w Czempiniu.

Jak podaje portal rynek-kolejowy.pl reaktywacja połączenia jest wskazana pod każdym względem. W przyszłości mają tu kursować pociągi w systemie Poznańskiej Kolei Metropolitalnej. Podobnego zdania są nasi Czytelnicy. Jak wskazuje Pan Paweł, który przekazał nam informację o spotkaniu, jest to bardzo dobra wiadomość dla mieszkańców naszego regionu. – Dobrze, w końcu ma to wpływ na Mosinę, Puszczykowo bo łatwiej będzie dojechać z Śremu do Mosiny i odwrotnie – poinformował redakcję Czytelnik.

Ulepszenie komunikacji w regionie

Niestety, połączenia autobusowe pomiędzy Mosiną, a Czempiniem nie należą do zbyt częstych. jeżeli udałoby się przywrócić linię kolejową ze Śremu do Czempinia, znacznie ułatwiłoby to komunikację również z naszym regionem. Komunikacja z sąsiadującą gminą Czempiń jest znacznie lepsza, niż wspomnianym Śremem. – Połączenia będą korzystne również dla mieszkańców gmin położonych w pobliżu trasy, czyli Brodnicy, Książa, Dolska, Gostynia i Krzywinia – informuje z kolei Stowarzyszenie Metropolia Poznań.

Ważne deklaracje

Z przeprowadzonych na zlecenie Stowarzyszenia Metropolia Poznań ekspertyz wynika, iż pod każdym względem – tak społecznym, jak gospodarczym rewitalizacja linii ma silne uzasadnienie. – Z wielokierunkowych analiz wynika, iż modernizacja tej linii jest jak najbardziej wskazana. Potencjał pasażerski po przywróceniu połączenia Śrem – Czempiń to ok. 7 tys. osób w ciągu doby, które przewoziłyby pociągi w 24 kursach, po 12 kursów w każdą ze stron. Uważam, iż prace należy kontynuować. Projekt, mimo różnych trudności infrastrukturalnych i technicznych jest możliwy do zrealizowania – zwracał uwagę Wojciech Jankowiak, Wicemarszałek Zarządu Województwa Wielkopolskiego.

Podobnego zdania jest poznański starosta. – Ta linia jest ważnym elementem systemu komunikacji zbiorowej służącej mieszkańcom terenów położonych wokół Poznania – zwraca uwagę Jan Grabkowski, wiceprezes Stowarzyszenia Metropolia Poznań i Starosta Poznański. – Naszym zadaniem, jako Stowarzyszenia Metropolia Poznań, jest pomoc przy organizacji komunikacji dla mieszkańców tej części Wielkopolski. Każde zaproponowane w tej dziedzinie rozwiązanie będziemy rozpatrywać. jeżeli ekspertyzy i wszystkie badania wskazują na zasadność rewitalizacji linii Śrem – Czempiń, oczywiście wspieramy ten projekt – zapewniał starosta. Okazało się, iż nie były to słowa rzucone na wiatr.

Historia odcinka

Odcinek między Śremem a Czempiniem jest częścią linii kolejowej nr 369 prowadzącej z Mieszkowa do Czempinia, liczący około 21 kilometrów. Ta konkretna trasa, zbudowana w 1885 roku została zamknięta dla ruchu pasażerskiego w 1995 roku. Decyzją Zarządu PKP Polskie Linie Kolejowe z dnia 19 grudnia 2002 roku podjęto uchwałę o likwidacji tego odcinka kolejowego, a następnie zbędne mienie przekazano do zasobów PKP S.A. w celu fizycznej likwidacji. Teraz linię czeka drugie życie.

Spotkanie informacyjne dotyczące przedsięwzięcia linii kolejowej nr 369 na odcinku Śrem – Czempiń

Tory kolejowe, linii Poznań – Wrocław (archiwum)

Post Rewitalizacja linii kolejowej Śrem – Czempiń coraz bliżej. Prezentacja projektu pojawił się poraz pierwszy w Gazeta Mosińsko-Puszczykowska.

Idź do oryginalnego materiału