Rewolucja na linii kolejowej Warszawa Wawer – Otwock rozpocznie się jeszcze w tym roku. Została podpisana umowa z wykonawcą.
Jak mówił minister infrastruktury Dariusz Klimczak, to nie tylko tory, ale też stacje i ich okolice.
– Każdy, kto po remoncie przyjdzie na ten przystanek w Aninie albo w euforii nie pozna tego miejsca, z którego kiedyś jeździł. Całkowicie zmieni się oblicze tych przystanków. To będą wysokie, nowoczesne perony dostosowane do potrzeb osób z ograniczoną możliwością poruszania się – wskazał
Szybciej do Lublina
Na tym odcinku dobudowane zostaną dwie pary torów, co pozwoli rozdzielić ruch aglomeracyjny i dalekobieżny.
– Będą przewoźnicy mogli zaprojektować w nowych rozkładach jazdy coraz więcej połączeń. Po modernizacji czas przejazdu między Warszawą a Lublinem skróci się o 16 minut. I w sumie z Warszawy do Lublina czy z Lublina do Warszawy będzie można dojechać poniżej 90 minut – dodał Klimczak
Od marca duże utrudnienia
Prace przygotowawcze mają się rozpocząć jeszcze w tym roku, natomiast te stricte budowlane, które spowodują najwięcej utrudnień – w marcu 2026.
Na odcinku Warszawa Międzylesie – Otwock przez rok będzie obowiązywał ruch jednotorowy.
– W zależności od tego jak będzie ułożony rozkład jazdy, będzie dostosowana liczba pociągów, która będzie mogła tamtędy jeździć. Natomiast będą to głównie, czy tylko i wyłącznie pociągi aglomeracyjne, gdyż pociągi dalekobieżne będą przeniesione głównie na trasę objazdową – mówił prezes zarządu Polskich Linii Kolejowych Piotr Wyborski.
Wyremontowanych zostanie w sumie 8 przystanków kolejowych. Cztery przejazdy drogowo-kolejowe zostaną zmienione na bezkolizyjne oraz powstanie 20 przejść podziemnych.
Inwestycja ma się zakończyć w 2028 roku.