Białystok a oddech i bezpieczeństwo mieszkańców. Wprowadzana właśnie, wieloetapowa reorganizacja ruchu na osi Suchowolca, Kuronia, Plażowa oraz Rondzie A. B. Meyera ma na celu jedno: raz na zawsze odciążyć te arterie od uciążliwego ruchu tranzytowego powyżej 3,5 tony. To strategiczny ruch, który przekierowuje ciężki transport na bardziej dostosowane szlaki, takie jak ulice Kuronia, Dywizjonu 303 i Ciołkowskiego. Najważniejszą i długo wyczekiwaną zmianą jest wprowadzenie zakazów dla pojazdów ciężarowych. Ciężarówki o masie przekraczającej 3,5 tony przestaną korzystać z części ulicy Suchowolca oraz Dojlidy Fabryczne. Co więcej, na fragmencie ulicy Mickiewicza (między Kuronia a Ciołkowskiego) pojawi się jeszcze ostrzejszy limit: zakaz wjazdu dla pojazdów powyżej ośmiu ton.
To fundamentalna transformacja, która ma bezpośrednio przełożyć się na jakość życia mieszkańców i kondycję samych dróg, dotąd nadmiernie eksploatowanych przez wielotonowy tranzyt.
Reorganizacja to nie tylko zakazy, ale i zmiana geometrii dróg, mająca zwiększyć płynność ruchu lokalnego. Kierowcy muszą się przygotować na istotne modyfikacje w układzie pasów, szczególnie na ul. ks. St. Suchowolca:
kierunek Zabłudów - Centrum: znacząco wydłużono pas do skrętu w lewo w ul. Kuronia, co ma zredukować kolejki przed skrzyżowaniem z Plażową,
kierunek Centrum - Zabłudów: wprowadzono kluczową zmi