Rewolucja w komunikacji. Jest porozumienie Kolei Śląskich z GZM

3 godzin temu

Koleje Śląskie zawarły porozumienie z GZM-ZTM, Polregio i PKP Intercity w sprawie wzajemnego honorowania biletów w czasie przebudowy Katowickiego Węzła Kolejowego, którą prowadzi PKP PLK.

Śląska spółka zawarła porozumienia w tej sprawie z Polregio, PKP Intercity i Zarządem Transportu Metropolitalnego. W autobusach, tramwajach i trolejbusach będą respektowane bilety Kolei Śląskich wykupione na trasy objęte przebudową torów. Takie działanie złagodzi skutki trwającej przebudowy dla pasażerów podróżujących po Katowicach oraz na odcinkach łączących stolicę województwa z Sosnowcem, Tychami, Mysłowicami i Gliwicami.

– Dzięki porozumieniu przewoźników, pasażer, który chce się przemieścić z Mysłowic do Katowic, może z biletem KŚ wejść do pociągu Polregio albo Intercity i pokonać tę trasę koleją. Może również skorzystać z autobusu lub tramwaju ZTM. W dowolnym czasie, ale wyłącznie na określonych odcinkach – wyjaśnia Krzysztof Klimosz, prezes Kolei Śląskich.

Wzajemne honorowanie biletów do 9 listopada

W podróż autobusem, tramwajem czy trolejbusem mogą ruszyć wszyscy posiadacze biletów Kolei Śląskich, także tych jednorazowych. Z przejazdów pociągami Kolei Śląskich nie będą natomiast mogli skorzystać posiadacze jednorazowych biletów ZTM. To opcja zarezerwowana wyłącznie dla posiadaczy 30-dniowych Metrobiletów i miesięcznych z Taryfy Max Bilet, które są ofercie regionalnych przewoźników od 1 marca bieżącego roku.

Wzajemne honorowanie biletów obowiązuje od 1 września do 9 listopada i będzie przedłużane zgodnie z postępem prac przy przebudowie Katowickiego Węzła Kolejowego. To stosowane rozwiązanie. Do tej pory obowiązywało jednak przede wszystkim w trakcie nieplanowanych czasowych utrudnień – na przykład wskutek awarii infrastruktury kolejowej.

Koleje Śląskie minimalizują skutki utrudnień

Aby przeciwdziałać utrudnieniom, które są skutkiem inwestycji PKP PLK, Koleje Śląskie wdrożyły w ostatnich tygodniach szereg rozwiązań.

– Robimy wszystko, by skutki przebudowy były możliwie jak najmniej dotkliwe dla naszych pasażerów. Do dyspozycji podróżnych są m.in. całodobowa infolinia, na bieżąco aktualizowana strona internetowa czy informatorzy Kolei Śląskich, których w tej chwili można spotkać na dworcu w Katowicach, ale docelowo pojawią się także na innych stacjach – wylicza prezes Kolei Śląskich.

Źródło: Koleje Śląskie, ZTM

Idź do oryginalnego materiału