Roland Garros w liczbach (19 maja – 8 czerwca 2025)
ifrancja.fr 20 godzin temu
Tegoroczny turniej przeszedł do historii nie tylko dzięki zwycięstwom Carlosa Alcaraza i Coco Gauff, ale też imponującym statystykom. Rekordowa frekwencja, miliardy wyświetleń w sieci, miliony przed telewizorami i setki tysięcy sprzedanych produktów.
Korty
2. z rzędu tytuł dla Carlosa Alcaraza
1. tytuł wśród kobiet dla Coco Gauff
858 graczy w turnieju
70 992 zużytych piłek
5 godz. 29 min – najdłuższy mecz finałowy
Frekwencja
687 249 widzów – rekord
w tym 102 000 osób podczas Tygodnia Otwarcia i Dnia Yannaicka Noaha – rekord
31 655 kibiców w nowej strefie fanów przy Place de la Concorde
Oglądalność TV
Francja
46,4 mln widzów – zasięg turnieju (rekord)
9,5 mln – finał mężczyzn (rekord)
3,2 mln – średnia oglądalność dzienna
Świat
120 mln widzów w Chinach
1,5 mln – finał kobiet w USA (+94% porównanie z rokiem 2024)
7,3 mln – finał kobiet we Włoszech (+44% porównanie z rokiem 2024)
Partnerstwa i produkty
22 oficjalnych partnerów turnieju
700 000 sprzedanych produktów, w tym
120 000 czapek (+20% porównanie z rokiem 2024)
Cyfrowo
2 miliardy wyświetleń wideo (+80% porównanie z rokiem 2024)
3 miliardy wyświetleń w social mediach (+97% porównanie z rokiem 2024)
43 mln wyświetleń – rekord dla pojedynczego filmu (instagram)
515 000 graczy w e-turnieju Roland-Garros eSeries
Inicjatywy społeczne
162 000 biletów dla osób wykluczonych i młodzieży
433 500 EUR przekazane na cele społeczne i środowiskowe