Roland Garros w liczbach (19 maja – 8 czerwca 2025)

ifrancja.fr 20 godzin temu

Tegoroczny turniej przeszedł do historii nie tylko dzięki zwycięstwom Carlosa Alcaraza i Coco Gauff, ale też imponującym statystykom. Rekordowa frekwencja, miliardy wyświetleń w sieci, miliony przed telewizorami i setki tysięcy sprzedanych produktów.

Korty

  • 2. z rzędu tytuł dla Carlosa Alcaraza
  • 1. tytuł wśród kobiet dla Coco Gauff
  • 858 graczy w turnieju
  • 70 992 zużytych piłek
  • 5 godz. 29 min – najdłuższy mecz finałowy

Frekwencja

  • 687 249 widzów – rekord
  • w tym 102 000 osób podczas Tygodnia Otwarcia i Dnia Yannaicka Noaha – rekord
  • 31 655 kibiców w nowej strefie fanów przy Place de la Concorde

Oglądalność TV

Francja

  • 46,4 mln widzów – zasięg turnieju (rekord)
  • 9,5 mln – finał mężczyzn (rekord)
  • 3,2 mln – średnia oglądalność dzienna

Świat

  • 120 mln widzów w Chinach
  • 1,5 mln – finał kobiet w USA (+94% porównanie z rokiem 2024)
  • 7,3 mln – finał kobiet we Włoszech (+44% porównanie z rokiem 2024)

Partnerstwa i produkty

  • 22 oficjalnych partnerów turnieju
  • 700 000 sprzedanych produktów, w tym
    • 120 000 czapek (+20% porównanie z rokiem 2024)

Cyfrowo

  • 2 miliardy wyświetleń wideo (+80% porównanie z rokiem 2024)
  • 3 miliardy wyświetleń w social mediach (+97% porównanie z rokiem 2024)
  • 43 mln wyświetleń – rekord dla pojedynczego filmu (instagram)
  • 515 000 graczy w e-turnieju Roland-Garros eSeries

Inicjatywy społeczne

  • 162 000 biletów dla osób wykluczonych i młodzieży
  • 433 500 EUR przekazane na cele społeczne i środowiskowe
  • 16 278 posiłków przekazanych osobom w potrzebie
Idź do oryginalnego materiału