Blisko 49 mln złotych przeznaczono na przebudowę infrastruktury drogowej na potrzeby dobromierskiej podstrefy ekonomicznej, na terenie której Amazon buduje swoje centrum logistyczne. Do użytku właśnie oddano rozbudowane rondo na drodze krajowej nr 5, ale to nie oznacza końca drogowych inwestycji w tym rejonie. Na krajowej „piątce” mają jeszcze powstać dwa nowe ronda, natomiast drogowcy szykują się do remontu mostu na drodze krajowej nr 34.
– 7 października oddano do użytku rozbudowane turbinowe rondo centralne w Dobromierzu wraz z drogą gminną i ścieżką pieszo-rowerową, wybudowane przez gminę Dobromierz w ramach I etapu zadania pn. „Zapewnienie infrastruktury dla Wałbrzyskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej, Podstrefa Dobromierz”. Obecna organizacja ruchu będzie obowiązywać do czasu rozpoczęcia prac nad kolejnym etapem inwestycji, czyli budową ronda zachodniego przy stacji paliw i ronda wschodniego przy Dino. Z chwilą rozpoczęcia tych prac nastąpi ponowne wprowadzenie tymczasowej zmiany organizacji ruchu – poinformowali w środę dobromierscy samorządowcy.
– Wczoraj otrzymaliśmy zezwolenie na realizację inwestycji drogowej w postaci budowy dwóch nowych rond. Najprawdopodobniej w listopadzie ruszą prace jednocześnie przy obu rondach. w tej chwili konsultowane są objazdy, które zostaną wyznaczone drogami gminnymi. Po ich ostatecznym ustaleniu, mapy objazdów zostaną opublikowane na stronie Urzędu Gminy. Wykonawca teoretycznie ma czas do maja 2027 roku na ukończenie budowy obu rond, jednak mam nadzieję, iż skończy się to w okolicach grudnia 2026 roku. Niestety na czas prac trzeba będzie liczyć się z utrudnieniami – mówi Jerzy Ulbin, wójt gminy Dobromierz.
Drogową sytuację w regionie dodatkowo skomplikuje planowany remont mostu nad rzeką Strzegomką w ciągu drogi krajowej nr 34 w okolicach Dobromierza. Będzie to inwestycja realizowana na zlecenie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, która 22 września podpisała umowę z firmą BERGER Bau na przeprowadzenie kompleksowego remontu. Wykonawca zobowiązał się do ukończenia zadania w terminie 12 miesięcy od dnia zawarcia umowy.
– W ramach zadania odtworzona zostanie nawierzchnia na obiekcie, geometria, zabezpieczenia antykorozyjne, dylatacje bitumiczne i elementy systemu odwodnienia. Istniejące bariery drogowe i mostowe zostaną zastąpione nowymi. Wymienione będą elementy wyposażenia obiektu (łożyska, wpusty mostowe, izolację płyty pomostu oraz elementy korytka skarpowego). Oprócz tego w planie przewidziano wymianę oznakowania drogowego oraz wodowskazów – opisuje Magdalena Szumiata z wrocławskiego oddziału GDDKiA. Całość prac pochłonie ponad 3 mln 967 tys. złotych.
Pierwotnie planowano, iż na czas prowadzenia prac remontowych wprowadzona zostanie tymczasowa organizacja ruchu, która zakładała, iż przejazd samochodów będzie odbywać się wahadłowo. GDDKiA podjęła jednak decyzję, iż wybrany w postępowaniu przetargowym wykonawca zostanie zobligowany do opracowania nowego projektu czasowej organizacji ruchu „z uwzględnieniem zamknięcia drogi krajowej nr 34 na odcinku prowadzonych robót na czas ich realizacji wraz z poprowadzeniem objazdu drogami wojewódzkimi”. w tej chwili nie wiadomo jeszcze, jak zostaną wytyczone objazdy i kiedy dokładnie wykonawca wkroczy na plac budowy.




/mn/