Rozbudowa dróg w Opolu – na wylocie z miasta i na wysokości skrzyżowania obwodnicy z ulicą Partyzancką – ma usprawnić ruch na najbardziej ruchliwej drodze w mieście. Obie inwestycje mają być gotowe na przełomie sierpnia i września 2026 roku.
Rozbudowa dróg w Opolu. Dodatkowa jezdnia na wylocie z miasta
Prace prowadzone na blisko kilometrowym odcinku drogi krajowej nr 46 pomiędzy rondem Rodłaków a granicą Opola i gminy Dąbrowa polegają na budowie dodatkowej jezdni. Dzięki temu DK46 na tym odcinku będzie miała dwie jezdnie, każdą z dwoma pasami ruchu. Powstanie tam też nowe rondo.
To inwestycja perspektywiczna. Po pierwsze – ma umożliwić lepsze skomunikowanie z terenem inwestycyjnym we Wrzoskach. Na tym terenie powstać ma fabryka komponentów do baterii pojazdów elektrycznych amerykańskiej firmy Ascend Elements. Budowa zakładu ma pochłonąć blisko 7 miliardów złotych. Budowa ma być gotowa najdalej w 2023 roku.
Do tego czasu droga krajowa nr 46 na wylocie z Opola będzie już miała dwie jezdnie. I powinna mieć dwie jezdnie aż do rejonu węzła autostradowego Opole Zachód. Ponieważ Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad planuje rozbudowę drogi krajowej nr 46 o dodatkową jezdnię od Opola aż do początku obwodnicy Niemodlina.
Ale to przyszłość. Wróćmy do tego, jak wygląda rozbudowa dróg w Opolu na tym etapie. jeżeli chodzi o okolicę terenów inwestycyjnych we Wrzoskach, to – jak informuje Mariusz Chałupnik, rzecznik Miejskiego Zarządu Dróg – połówka ronda oraz dwupasmowa jezdnia są niemal gotowe.
– Nimi w tej chwili odbywa się ruch – mówi. – Wykonawca pracuje teraz nad drugą jezdnią i dokończeniem ronda. Prace skupiają się również m.in. na budowie drogi dojazdowej do strefy ekonomicznej oraz infrastrukturze technicznej, w tym kanalizacji i oświetlenia – wylicza.
Powstają podpory estakady nad przebudowywany rondem
Rozbudowa dróg w Opolu dotyczy też obwodnicy na wysokości Makro. Tam również powstaje dodatkowa jezdnia mająca dwa pasy ruchu.
Ale tu zakres prac jest znacznie szerszy. Zakłada bowiem wykonanie węzła komunikacyjnego w miejscu skrzyżowania obwodnicy Opola z ulicą Partyzancką. Powstanie tam rondo biszkoptowe. Nad nim będzie przebiegać estakada.
– Przyczółek od strony wschodniej jest gotowy. Trwa budowa drugiego przyczółka. Gotowe są również filary, które będą stanowiły centralną podporę obiektu. To oznacza, iż niebawem rozpoczną się prace związane z ustrojem nośnym obiektu – mówi Mariusz Chałupnik.
Kierowcy poruszający się obwodnicą i mieszkańcy Sławic z utęsknieniem wypatrują końca prac w tym miejscu. Wiążą się bowiem z poważnymi utrudnieniami w ruchu.
Ta zadanie kosztuje 66 mln zł. Z kolei prace we Wrzoskach to koszt 20 mln zł.
***
Odważne komentarze, unikalna publicystyka, pasjonujące reportaże i rozmowy – czytaj w najnowszym numerze tygodnika „O!Polska”. Do kupienia w punktach sprzedaży prasy w regionie oraz w formie e-wydania

8 godzin temu
![Ulica Dobrego Pasterza otwarta! Koniec utrudnień dla kierowców? [ZDJĘCIA, VIDEO]](https://cowkrakowie.pl/wp-content/uploads/2025/12/dobregopasterza1.jpg)





![Mikołajkowy prezent dla warszawiaków. Ruch wraca na ulicę Banacha [SPRAWDŹ]](https://www.rdc.pl/brepo/panel_repo/2025/12/03/8vnyzj/cover-620-314-tramwaj-banacha.jpg)





