Niedawno wójt gminy Osielsko Janusz Jedliński przekazał informacje, iż rozbudowa drogi powiatowej z Niemcza do Żołędowa mogłaby rozpocząć się w przyszłym roku. Ostrożny w przekazywaniu jakichkolwiek terminów jest Zarząd Dróg Powiatowych w Bydgoszczy, gdyż w dalszym ciągu realizowane są prace projektowe.
Prawidłowa nazwa zadania to „Rozbudowa drogi powiatowej nr 1504 C – Trzebień – Niemcz – Bydgoszcz wraz z rozbudową skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 244”. Przedmiotowa inwestycja została podzielona na pięć etapów:
ETAP 1: odcinek o długości 0,75 km od skrzyżowania z ul. Jeździecką (od granicy z m. Bydgoszcz) do skrzyżowania z ul. A. Mickiewicza
ETAP 2: odcinek o długości 0,65 km od skrzyżowania z ul A. Mickiewicza do skrzyżowania z ul. Słowackiego (bez przebudowy ronda)
ETAP 3: odcinek o długości 0,9 km od skrzyżowania ul. Słowackiego (bez przebudowy ronda) do skrzyżowania ul. Kolonijną / ul. Kopernika
ETAP 4: odcinek o długości 2,1 km od skrzyżowania z ul. Kolonijną do skrzyżowania z DW 244 (ul. Koronowską) w Żołędowie
ETAP 5: odcinek polegający na budowie ronda na skrzyżowaniu ul. Bydgoskiej z DW 244 (ul. Koronowską) w Żołędowie
Przetarg na sporządzenie dokumentacji wygrała firma WANIT z Przodkowa (woj. pomorskie). Koszt wyniósł 765 tys. zł. Projekt miał być gotowy do kwietnia 2024 roku. Jak się okazuje prace nad dokumentacją przez cały czas trwają. – Aktualnie jest opracowywana dokumentacja projektowa, m.in. aktualnie prowadzone są rozmowy z ZDMiKP i Parkiem Myślęcinek dotyczące odprowadzenia wód opadowych z początkowego odcinka pasa drogowego ul. Bydgoskiej – wyjaśnia nam Anna Radtke, dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych w Bydgoszczy.
Niedawno podczas sesji Rady Gminy Osielsko wójt Janusz Jedliński przekazał, iż rozpoczęcie przebudowy planowane jest na przyszły rok. Prace nie będą odbywały się jednocześnie na całej długości. – Prawdopodobnie w pierwszej kolejności będzie budowane rondo na wysokości boiska w Żołędowie – poinformował samorządowiec.
Ostrożny w przekazywaniu jakichkolwiek terminów jest Zarząd Dróg Powiatowych w Bydgoszczy. – Po zakończeniu prac projektowych, uzyskaniu decyzji ZRID i poznaniu kosztów budowy podjęte zostaną decyzje o możliwości budowy któregokolwiek z etapów – wyjaśnia nam dyrektor Anna Radtke.
Według założeń planuje się powstanie przejść dla pieszych, wyniesionych skrzyżowań, w niektórych miejscach rond, wysepek, ścieżki pieszo-rowerowej, zatok autobusowych. Przejścia dla pieszych mają zostać doświetlone.