Rozbudowa na trasie Opole – Brzeg. Nowa droga i przeprawy

7 godzin temu

Droga krajowa nr 94 w rejonie Skorogoszczy i zjazdu w stronę Lewina Brzeskiego była podmyta przez wezbrane wody Nysy Kłodzkiej. Do tego stopnia, iż trasa najpierw była wyłączona z ruchu. Potem konieczne było wykorzystanie sprzętu wojskowego aby dało się nią przejechać.

Jeszcze w minionym roku droga krajowa nr 94 przeszła naprawy, ale już wtedy zakładano, iż konieczna będzie rozbudowa. I niedawno GDDKiA w Opolu uczyniła pierwsze kroki w tym kierunku. To przetarg na wykonanie dokumentacji projektowej tego zadania.

Droga krajowa nr 94 – rozbudowa i nowe drogi

Zgłosiło się 12 firm. Najtańszą ofertę przedstawiła pracownia Prokom, a najdroższą Multiconsult Polska. Rozstrzał cenowy jest spory: najdroższa oferta jest ponad dwukrotnie wyższa od tej najtańszej. Zestawienie wszystkich propozycji jest następujące:

  • Pracownia Projektowa PROKOM – 2 275 500,00 zł,
  • Pracownia Inżynierska KLOTOIDA – 2 667 009,00 zł,
  • Pracownia Projektowa MOSTOPOL – 2 850 769,77 zł,
  • SAFEGE – 2 907 720,00 zł,
  • GRAVIA – 2 914 343,55 zł,
  • Europrojekt Gdańsk – 2 965 782,15 zł,
  • Biuro Projektów A-PROPOL – 3 514 011,60 zł,
  • Lafrentz Polska – 3 545 514,98 zł,
  • Sweco Polska – 3 806 929,95 zł,
  • IVIA – 3 942 150,00 zł,
  • Promost-Wisła – 4 148 790,00 zł,
  • Multiconsult Polska – 4 896 064,20 zł.

– Komisja konkursowa weryfikuje te oferty – mówi Agata Andruszewska, rzeczniczka GDDKiA w Opolu.

– Firma, która wygra przetarg, będzie musiała przygotować dokumentację do 2027 roku. Umowa zakłada, iż proces ten obejmuje uzyskanie decyzji środowiskowej dla zezwolenia na realizację inwestycji drogowej (ZRID) – wylicza.

Droga krajowa nr 94 – w planie jest rozbudowa ponad trzech kilometrów tej trasy przez Skorogoszcz i Buszyce – fot. GDDKiA Opole

Do rozbudowy drogowcy przewidzieli ponad trzy kilometry drogi krajowej nr 94, przebiegającej przez Skorogoszcz i Buszyce.

– Inwestycja obejmuje rozbiórkę istniejących i budowę trzech nowych obiektów mostowych na terenie zalewowym Nysy Kłodzkiej. Istniejąca droga będzie wzmocniona. W ramach zadania zaplanowaliśmy także budowę dodatkowych jezdni do obsługi ruchu lokalnego – zapowiada.

Czytaj także: Będzie nowa obwodnica w województwie opolskim. Jest przetarg

***

Odważne komentarze, unikalna publicystyka, pasjonujące reportaże i rozmowy – czytaj w najnowszym numerze tygodnika „O!Polska”. Do kupienia w punktach sprzedaży prasy w regionie oraz w formie e-wydania

Idź do oryginalnego materiału