Rozbudowa ulicy Kocmyrzowskiej – kolejne zmiany dla kierowców i zapowiedź powrotu tramwajów

ikc.pl 5 miesięcy temu
Zdjęcie: Rozbudowa ulicy Kocmyrzowskiej – kolejne zmiany dla kierowców i zapowiedź powrotu tramwajów


Ilustrowany Kurier Codzienny IKC

Od poniedziałku, 30 września 2024 roku, jest otwarta dla ruchu ul. Darwina. Od wtorku, 1 października, na swoje trasy powrócą autobusy nr 110, 160 i 742. Za miesiąc w kierunku Wzgórz Krzesławickich pojadą tramwaje.

Ulica Darwina zamknięta była przez ostatnie miesiące w związku z pracami torowymi w ramach rozbudowy ul. Kocmyrzowskiej, na odcinku od węzła Grębałów do skrzyżowania z ul. Bukszpanową. Od poniedziałku na ulicę Darwina wracają samochody, od wtorku – autobusy komunikacji miejskiej. Linie nr 110 i 160 zostaną przywrócone na swoje stałe trasy do Węgrzynowic i Ruszczy. Natomiast linia 742 zostanie skierowana na trasę: „Kombinat” – ul. Ujastek, ul. Łowińskiego, ul. Blokowa, ul. Darwina, ul. Kocmyrzowska (powrót: ul. Architektów, Poległych w Krzesławicach) – „Wzgórza Krzesławickie”.

– Otwarcie ulicy Darwina oznacza, iż coraz bliżej do uruchomienia komunikacji tramwajowej w kierunku Wzgórz Krzesławickich – zapewniają urzędnicy. Do przystanku „Jarzębiny” dojedziemy tramwajem w święto Wszystkich Świętych. Wykonawca kończy w tej chwili budowę przejazdówki, która umożliwi kursowanie tam składów dwukierunkowych. Równocześnie budowane są tymczasowe dojścia dla pieszych w kierunku cmentarza i ul. Kocmyrzowskiej.

Docelowo wylotówka na Proszowice będzie miała – na odcinku od węzła Grębałów do skrzyżowania z ul. Bukszpanową – dwie jezdnie z dwoma pasami ruchu, obustronne zieleńce z planowanymi nasadzeniami drzew i krzewów oraz chodniki i drogi rowerowe. Ważnym elementem zadania jest kompleksowa przebudowa torowiska i pętli tramwajowej na Wzgórzach Krzesławickich. Będzie znacznie większa, z terminalem autobusowym w środku. W przyszłości w rejonie pętli powstanie też parking P+R.

Kontrakt, zakładający rozbudowę ul. Kocmyrzowskiej na odcinku od węzła Grębałów do ul. Bukszpanowej, modernizację torowiska, przebudowę i powiększenie pętli tramwajowej, a także budowę i przebudowę infrastruktury sieci podziemnych, realizowany jest we współpracy z Generalną Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Oddział Kraków, na podstawie porozumienia z Gminą Miejską Kraków, podpisanego w lipcu 2021 roku. Wartość kontraktu z wykonawcą, firmą Gülermak wynosi 55,72 mln zł.

(AI GEG)

Idź do oryginalnego materiału