Sieć Biedronka chwali się najniższymi cenami. Każdy z nas wie, iż promocje tej sieci potrafią być bardzo atrakcyjne, ale co z innymi cenami? Okazuje się, iż mogą się one różnić na terenie choćby jednego miasta.
Zgłosił tę sprawę nasz czytelnik z Jaworzna, który stwierdził, iż są tańsze i droższe Biedronki. To znaczy, są takie produkty, które w jednej Biedronce można kupić taniej, a w innej drożej. Nie chodzi tu o produkty w promocjach gazetowych, ale np. o śmietanę 30% czy rukolę.
Odwiedziliśmy sieć marketów w wybranych dzielnicach Jaworzna. Różnice w cenach identycznych produktów były widoczne.
Czy Wy również zauważacie takie sytuacje?
Przykłady na zdjęciach, zdjęcia wykonane były w dniu 6 marca 2023:
VitalFresh RUKOLA 100g
Jaworzno, Szczakowa: 5,49 zł
Jaworzno, Urząd Skarbowy: 3,99 zł
VitalFresh Roszponka 100g
Jaworzno, Szczakowa: 5,49 zł
Jaworzno, Urząd Skarbowy: 3,99 zł
Śmietana Primo 30% Zott 200g
Jaworzno, Szczakowa: 4,14 zł
Jaworzno, Urząd Skarbowy: 3,89 zł
Pomidory gałązka luz
Jaworzno, Leopold: 12,99 zł
Jaworzno, Podłęże: 14,99 zł
Jak się okazuje, polityka cenowa w niektórych dzielnicach może być inna. Jesteśmy ciekawi, na jakiej podstawie sieć ustala ceny w tańszych i droższych dzielnicach.
W odpowiedzi na nasze pytania odnośnie do polityki cenowej biuro prasowe Biedronki napisało:
Sieć Biedronka co do zasady prowadzi jednolitą politykę cenową na terenie całego kraju, która zakłada codzienne oferowanie klientom produktów ze wszystkich kategorii produktowych w najkorzystniejszych cenach w Polsce. Jednocześnie, jako firma dbająca o konkurencyjność na lokalnych rynkach, dopuszczamy możliwość wprowadzenia dodatkowych obniżek na poszczególne produkty, jeżeli jest to korzystne dla naszych klientów. Tego typu decyzje są podejmowane w oparciu o lokalne uwarunkowania, poziom konkurencji oraz potrzeby naszych klientów, i z zasady obowiązują przez określony czas.
Z zestawienia tych kilku produktów wynika, iż Biedronka przy Urzędzie Skarbowym jest tańsza niż np. ta w Szczakowej.
Zapytaliśmy Rzecznika konsumentów o to, czy takie działania są zgodne z prawem? I jak się okazuje, iż oczywiście tak – nie ma obowiązku, aby sieć ustalała takie same ceny produktów w każdym sklepie. Na pewno ceny podawane w gazetkach czy reklamach telewizyjnych, muszą być wszędzie takie same, ale pozostałe produkty niewymienione w promocjach, mogą mieć różne ceny.
Odpowiadając na pytanie naszego czytelnika, sprawdziliśmy i faktycznie ceny były różne i stosowanie różnej polityki cenowej jest zgodne z prawem.