Ponad 38,5 mln zł będzie kosztował nowy most przez Noteć w ciągu drogi wojewódzkiej nr 158 w Santoku niedaleko Gorzowa Wlkp. Przeprawa, której budowa właśnie startuje, ma być gotowa we wrześniu 2027 r.
Dalsza część tekstu pod galerią zdjęć
W poniedziałek (1 grudnia) w miejscu inwestycji, na brzegu rzeki Noteci nieopodal mostu, odbyła się konferencja prasowa, m.in. z udziałem marszałka woj. lubuskiego Sebastiana Ciemnoczołowskiego.
Most w Santoku, w jednym z najstarszych grodów polskich, ma bardzo istotne znaczenie komunikacyjne, gdyż spaja lub doprowadza poprzez ten most do wielu kluczowych węzłów na trasach szybkiego ruchu i dróg krajowych. Bardzo ważne przedsięwzięcie, nie tanie przedsięwzięcie (…) dofinansowane (…) z budżetu Unii Europejskiej
– powiedział Ciemnoczołowski.
Wykonawcą robót budowalnych jest firma Mostostal Kielce S.A. Zakres inwestycji obejmuje wyburzenie istniejącego mostu, budowę przeprawy tymczasowej oraz wybudowanie nowego mostu, a potem rozbiórkę tymczasowego. Projekt zakłada przy tym modernizację DW158 w sąsiedztwie mostu, budowę zatoki autobusowej oraz ciągów pieszo-rowerowych i chodnika.
Nowy obiekt będzie miał najwyższą klasę nośności, będzie spełniał wszystkie wymagania obiektów mostowych w ciągach dróg wojewódzkich
– powiedział dyr. Zarządu Dróg Wojewódzkich (ZDW) w Zielonej Górze Marcin Ogorzałek.
Dodał, iż wykonawca inwestycji przystępuje właśnie do usuwania kolizji z urządzeniami obcymi znajdującymi się na istniejącym moście, a po ich usunięciu przystąpi do wykonania mostu tymczasowego, po którym ruch będzie prowadzony wahadłowo. Po przeniesieniu ruchu wykonawca przystąpi do rozbiórki istniejącego mostu i budowy nowego obiektu.
DW158 to istotny ciąg komunikacyjny w tej części woj. lubuskiego. Wybudowany na początku lat 60. XX w. most drogowy przez Noteć w Santoku jest w złym stanie technicznym i od ponad trzech lat ruch na nim jest ograniczony do pojazdów o masie do 30 t, a przy tym odbywa się wahadłowo z sygnalizacją świetlną.
To długo oczekiwana inwestycja przez mieszkańców tej części regionu. Jej realizacja jest możliwa dzięki dofinansowaniu z Programu Fundusze Europejskie dla Lubuskiego 2021-2027 w wysokości 70 proc. środków UE i 10 proc. z budżetu państwa. Wkład własny ZDW to 20 proc.
Cieszymy się, iż w końcu jest ten moment, kiedy jest rozpoczęta budowa nowego mostu. Oczywiście długo oczekiwana. (…) To ważna inwestycja nie tylko dla naszej gminy. Przede wszystkim spowoduje to, iż ruch będzie płynny. Poza tym drogi nr 158 i 159, to nie tylko gmina Santok, ale gminy Drezdenko i Skwierzyna oraz alternatywny dojazd do drogi szybkiego ruchu S3
– powiedział PAP wójt Santoka Józef Ludniewski.
Polecamy
W Santoku mówili o dziedzictwie Kresów Wschodnich
Osiemdziesiąt lat temu blisko dwa miliony osób zostało przesiedlonych z Kresów Wschodnich. Wiele z nich osiedliło się na terenie dzisiejszej...
Czytaj więcejDetails
1 dzień temu










