Dziś, 1 kwietnia, firma Nextbike na 230 stacjach miejskich wystawiła system tymczasowy: 1,5 tys. wyremontowanych rowerów standardowych. Tak, by mieszkańcy mogli korzystać z wypożyczalni w czasie, gdy operator będzie wystawiał fabrycznie nowe stacje i pojazdy. Także od dziś działają już cztery stacje sponsorskie z 40 rowerami.
Rowery fabrycznie nowe wyjadą na ulice Wrocławia 1 sierpnia. W sumie na nowy system ma się składać 240 stacji i 2400 jednośladów.
Większość stacji stanie w zeszłorocznych lokalizacjach, choć 1 sierpnia pojawi się też dziesięć nowych takich punków: Jerzmanowska/Adamczewskich, dworzec kolejowy Wrocław Żerniki, przystanek kolejowy Wrocław Wojszyce, przystanek kolejowy Wrocław Wojnów, Port Lotniczy, Marszowicka, Koreańska, Hala Stulecia, Murowana, Radosna/Brzozowa.
Cennik wygląda następująco: 20 minut jazdy - 0 zł; kolejne 40 minut - 3 zł; za każdą następną rozpoczętą godzinę - 6 zł; pozostawienie roweru poza stacją - 7 zł.
W kolejnych latach liczba stacji oraz rowerów we Wrocławiu jeszcze się zwiększy - w 2026 roku o trzy stacje i 30 jednośladów i w 2027 o kolejne dwie stacje i 20 rowerów.
Do systemu w tym sezonie mają dołączyć też okołowrocławskie gminy: Czernica, Kobierzyce, Kąty Wrocławskie, Siechnice i Wisznia Mała. Nowa umowa obowiązywać będzie do 2029 roku.
Wrocławski Rower Miejski był jednym z pierwszych systemów publicznej wypożyczalni rowerów miejskich w Polsce. Zaczęto w 2011 roku z liczbą 140 jednośladów. Od tego czasu system rozrósł się blisko 17-krotnie i w 2024 roku po Wrocławiu jeździło już ponad 2300 rowerów z miejskiej wypożyczalni. W tym czasie jednoślady były wypożyczane ponad 15 mln razy.
Cennik, aktualizowana mapa i szczegóły: https://wroclawskirower.pl/.