Rząd federalny wraca do reklamowania się na Facebooku

goniec.net 3 miesięcy temu

Liberałowie zmieniają zdanie w sprawie zakazu reklam na Meta.

W odpowiedzi na ustawę Liberałów dotyczącą wiadomości online, Bill C-18, Meta wcześniej zakazała kanadyjskim użytkownikom linków do stron mediów na Facebooku i Instagramie. Rząd ogłosił, iż żąda od Meta płacenie kanadyjskim organizacjom informacyjnym za udostępniane przez użytkowników wiadomości

„Postanowiliśmy podjąć konieczny krok i zawiesić wszelkie reklamy rządu Kanady na Facebooku” – powiedział ówczesny minister dziedzictwa kulturowego Pablo Rodriguez kilka tygodni po wprowadzeniu zakazu publikacji.

Bojkot reklamowy Meta zakończył się jednak kampanią o wartości 100 000 dolarów promującą zwrot podatku GST.

Gazeta Toronto Star ujawniła później , iż cena wzrośnie do prawie 300 000 dolarów.

W przeciwieństwie do Meta, Google uległo żądaniom liberałów i zgodziło się płacić 100 milionów dolarów rocznie za publikację kanadyjskich wiadomości na swojej platformie.

Poprzednie badanie wykazało, iż zakaz wiadomości spowodował gwałtowny spadek zaangażowania w wiadomości kanadyjskie. Kanadyjskie serwisy informacyjne straciły 85 procent swojego zaangażowania na Facebooku i Instagramie, co doprowadziło do 42,6-procentowego ogólnego spadku konsumpcji wiadomości online — co stanowi 11 milionów mniej wyświetleń dziennie.

Założyciel Facebooka i Meta, Mark Zuckerberg, wcześniej ujawnił , iż „znacznie zmniejszy skalę cenzury” na platformach Meta.

Idź do oryginalnego materiału