Trwa dobry tydzień dla realizacji S10 Bydgoszcz – Toruń. We wtorek, 17 czerwca wojewoda wydał decyzję zezwalającą na realizację odcinka Emilianowo – Solec. Zaawansowane prace toczą się między Solcem a Toruniem oraz – w wolniejszym tempie – między Stryszkiem i Emilianowem oraz na przyszłej obwodnicy Brzozy.
Najważniejszą informacją dotyczącą S10, która nadeszła przed długim weekendem jest wydanie przez Michała Sztybla decyzji ZRID na odcinek drugi pomiędzy Emilianowem (węzeł Bydgoszcz Park Przemysłowy) a Solcem Kujawskim.
– No to do roboty. Pozwolenie na budowę kolejnego odcinka S10 wydane. Odcinek od Bydgoskiego Parku Przemysłowo-Technologicznego do Solca Kujawskiego ma około dziewięciu kilometrów, a jego koszt to 240 milionów złotych. To trzeci z czterech odcinków, na którym mogą toczyć się prace – przekazał wojewoda Michał Sztybel w mediach społecznościowych. Generalnym wykonawcą inwestycji jest spółka PolAqua.
- Trwa wymiana uszkodzonego rozjazdu w sercu Bydgoszczy. Komunikacja jeździ inaczej [ZDJĘCIA]
W ramach prac powstanie 8,6 km trasy, węzeł Bydgoszcz Łęgnowo na przecięciu z drogą krajową nr 10 i drogą wojewódzką 397, obwód drogowy Makowiska z budynkiem administracyjno-socjalnym i budynkami towarzyszącymi w rejonie węzła Bydgoszcz Łęgnowo, siedem obiektów inżynierskich i dziewięć przejść dla zwierząt.
Budowa drogi ekspresowej S10 pomiędzy Bydgoszczą i Toruniem jest realizowana w ramach Rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych do 2030 r. (z perspektywą do 2033 r.). Podzielona jest na cztery odcinki. Na dwóch z nich już są prowadzone prace budowlane. Po wydanej decyzji dla etapu Emilianowo – Solec ostatnim odcinkiem, który czeka na rozpoczęcie prac, jest odcinek Toruń Zachód – Toruń Południe, w przypadku którego w dalszym ciągu trwa procedura uzyskiwania decyzji ZRID.
S10 Bydgoszcz – Toruń. Co dzieje się między Stryszkiem a Emilianowem, na obwodnicy Brzozy oraz na odcinku Solec Kujawski – Toruń Zachód?
Na realizowanym przez Intercor odcinku Bydgoszcz Południe – Bydgoszcz Park Przemysłowy prace powoli posuwają się do przodu: trwa budowa obiektu w ciągu drogi Bydgoszcz – Piecki, prace ziemne przy MOP Emilianowo i kolejnych fragmentach przyszłej „eski”. Na obwodnicy Brzozy w ciągu DK25 realizowane są prace przy wiadukcie powstającym w ramach węzła Zielona; na reszcie odcinka kontynuowane są roboty ziemne i przygotowania do pierwszych prac przy węźle Brzoza.
Więcej dzieje się na placu budowy, na którym „rządzi” konsorcjum Kobylarni i Mirbudu. Kontynuuje ono prace ziemne na znacznej części odcinka; na kolejnym fragmencie wykonano też podbudowę i wykonano podłoże pod konstrukcję. Zamontowano łożyska mostowe na obiektach: wiadukt przy Leśnictwie Grodzyna, wiadukt w ciągu drogi Cierpice – Jarki i sąsiadującego z nim mostu (31,8 km) oraz wiaduktu w ciągu trasy Cierpice – Gniewkowo – na nich realizowane są też roboty mostowe związane z konstruowaniem podpór obiektów, podobnie jak wiaduktów: węzła Solec i w ciągu trasy Przyłubie – RCN oraz przejść dla zwierząt – nad S10 i LK18 (25,5 km) oraz przy węźle Toruń Zachód (38,4 km).