S3 już cała ekspresowa. Wygodniejszy dojazd do Świnoujścia

1 tydzień temu

Zamknięty został dzisiaj ostatni rozdział budowy drogi ekspresowej S3. Trasa od wybrzeża Bałtyku w Świnoujściu, aż pod granicę z Czechami w Lubawce jest już w pełni przejezdna.

Udostępniony w całości został dzisiaj 7-kilometrowej długości odcinek między węzłami Świnoujście Łunowo i Międzyzdroje, będący ostatnią, brakującą częścią odcinka S3 Świnoujście – Troszyn. Dzięki temu najważniejszy dla zachodniej Polski, w tym oczywiście Goleniowa i okolic, szlak transportowy jest kompletny.

Oddanie do ruchu jezdni głównych nie oznacza jeszcze całkowitego zakończenia prac związanych z inwestycją. Kontynuowane będą prace przy jezdniach dodatkowych, roboty porządkowe, nasadzenia zieleni oraz prace wykończeniowe. Do zakończenia na odcinku Dargobądz – Troszyn pozostaje jeszcze para Miejsc Obsługi Podróżnych Dargobądz oraz Obwód Utrzymania Drogi przy węźle Wolin Wschód. Wykonawca musi również dokończyć prace przy przebudowie ul. Mickiewicza w Wolinie. Na odcinku Świnoujście – Dargobądz przez najbliższe tygodnie będzie jeszcze zamknięty węzeł Świnoujście Terminal LNG. Wykonawca ma do końca roku zdemontować znajdującą się przy węźle wytwórnię mas bitumicznych i zakończyć tu pozostałe prace.

Na terenie województwa zachodniopomorskiego budowa S3 była również prowadzona na odcinkach na północ od Szczecina. W roku 2011 zostały oddane obwodnice Miękowa i Parłówka, natomiast w latach 2017-2021 były realizowane odcinki Miękowo – Rzęśnica i Brzozowo – Miękowo. Budowa na odcinku Świnoujście – Troszyn ruszyła w 2022 roku.

Łącznie cała droga ekspresowa S3 liczy 471 km (w tym 17 km wspólnego przebiegu z autostradą A6). Koszt realizacji S3 od Świnoujścia do Lubawki w latach 2007-2025 wyniósł ponad 15 mld zł, a dofinansowanie ze środków UE w ramach różnych programów wyniosło ok. 7,7 mld zł.

Idź do oryginalnego materiału