Siedem rond, wiadukt, chodniki i ścieżki rowerowe. Ta droga przejdzie prawdziwą metamorfozę

5 godzin temu
Zdjęcie: Tą drogę czeka metamorfoza. | foto canva, GDDKiA


Duża zmiana na DK60

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) ogłosiła przetarg na długo wyczekiwaną rozbudowę 20-kilometrowego odcinka drogi krajowej nr 60 między Topolą Królewską a Kutnem. To istotny skrót dla jadących DK91 z Łodzi w kierunku Płocka (i z powrotem).

Niestety, jej obecny stan techniczny pozostawia wiele do życzenia — zarówno pod względem bezpieczeństwa, jak i komfortu jazdy.

Obecny odcinek DK60 jest mocno wyeksploatowany, i ma zbyt niskiej nośności oraz niski stopień bezpieczeństwa, by sprostać obecnym wymaganiom ruchu drogowego.

Dlatego GDDKiA już od dłuższego czasu zapowiadała kompleksową przebudowę, która nie tylko podniesie standardy bezpieczeństwa, ale również znacznie poprawi płynność ruchu i komfort codziennego korzystania z tej trasy.

czytaj także: W centrum stanie nowoczesna fontanna. Prace już ruszyły

- Ze względu na swoje usytuowanie trasa pozwala zaoszczędzić czas i kilometry, dlatego tak istotne jest podniesienie technicznych parametrów drogi. - informuje GDDKiA.

GDDKiA podkreśla mocno lokalny charakter inwestycji. Z trasy codziennie korzystają mieszkańcy okolicznych miejscowości, dojeżdżający do pracy i szkół w Kutnie, Łęczycy, a choćby Łodzi. Dlatego jednym z głównych celów przebudowy jest zwiększenie bezpieczeństwa nie tylko kierowców, ale także pieszych i rowerzystów.

- Po przebudowie tego 20-kilometrowego odcinka, na jednej trzeciej jego długości pojawią się chodniki i ścieżki rowerowe. Okoliczni mieszkańcy będą mogli także korzystać z wygodnych, bezpiecznych zatok autobusowych. - informuje GDDKiA.

Oprtócz tego na przebudowywanym odcinku zostanie wybudowanych siedem rond.

- Jedno u zbiegu z DK91 w Topoli Królewskiej, jedno na skrzyżowaniu z DK92 w Kutnie i pięć na całym odcinku, w miejscach istniejących skrzyżowań. Poprawi to zarówno bezpieczeństwo, jaki płynność ruchu. - wymienia Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.

czytaj także: Liczy sobie ponad 270 lat. Jest wyjątkowy w skali Polski (ZDJĘCIA)

W Lesznie zniknie niebezpieczny, jednopoziomowy przejazd kolejowy, a zastąpi go wiadukt.

Z kolei w okolicach Witonii droga zostanie poprowadzona nowym śladem, co pozwoli zlikwidować dwa szczególnie niebezpieczne zakręty. Tego typu korekty znacząco zredukują ryzyko wypadków.

Podpisanie umowy z wykonawcą planowane pozostało przed końcem bieżącego roku. Na realizację inwestycji przewidziano 22 miesiące, przy czym do terminu nie będą wliczane przerwy zimowe (od 16 grudnia do 15 marca).

Idź do oryginalnego materiału