Skończą się korki zamkniętym przejazdem kolejowym. Otwarto tunel pod torami w Sulejówku. Jest to drugi przejazd, który bezkolizyjnie połączył rozdzielone przez linię kolejową nr 2 miasto.
Jak podaje dyrektor projektu z Polskich Linii Kolejowych Marcin Kowalczyk, drugi tunel jest bliźniaczo podobny do pierwszego.
— Długość około 90 metrów, 18 metrów rozpiętości, windy, ścieżka rowerowa, chodnik dla pieszych. Warto podkreślić, iż obiekt był budowany metodą podstropową, co umożliwiło nam nieograniczenie ruchu pociągów, tak iż mogliśmy tak naprawdę cały czas jeździć, budując obiekt — mówi Kowalczyk
Są też chodniki i ścieżki rowerowe
Nie zapomniano również o pieszych i rowerzystach, którzy skorzystają z obustronnych chodników oraz ścieżki rowerowej.
To duże ułatwienie — mówią mieszkańcy.
Burmistrz Sulejówka Arkadiusz Śliwa odpowiada na prośbę mieszkańca o autobus, który połączy miasto.
— To jest taki pomysł, żeby właśnie w jej linii północną i południową służyła ta sama firma, żeby może takie połączenie zrobić i zintegrować bardziej linią komunikacji autobusowej północną z południową częścią miasta. To nie są jeszcze konkretne plany.
To nie są konkretne plany, ale myślimy o tym — podkreśla.
Budowa kolejnych tuneli — w trakcie
W listopadzie 2023 roku otwarto pierwszy tunel pod torami w Sulejówku. Dziennie przejeżdża nim ok. 50 tys. samochodów.
— Mam nadzieję, iż ten ruch to się rozłoży, bo to też nie jest naszym interesem, żeby taki ruch się przetaczał. Ale buduje się tunel w Wesołej, za chwilę będzie się budował tunel w Rembertowie, buduje się wiadukt w Kawęczynie. Jak tutaj starostwo i PKP zapowiadały, są w planach budowy tuneli w Halinowie i w innych miejscowościach powiatu mińskiego, to mam nadzieję, iż ten ruch się rozłoży. A na początku podejrzewam, iż będzie duży — zakłada burmistrz Śliwa.
Budowa tunelu kosztowała 109 mln zł.
Czytaj też: Co z parkowaniem przy stacji Warszawa Wesoła? Wykonawca tunelu zajmuje parking