Śladami polskiej historii i kultury TROKI- WILNO- KOWNO

sdslapy.pl 1 tydzień temu

Tegoroczne wakacje mieliśmy okazję podsumować wspaniałym wyjazdem na Litwę, zorganizowanym przez Stowarzyszenie „Pomocna Dłoń” w Łapach, dofinansowanym ze środków PFRON. Odbył się on w dniach 28-30 sierpnia 2024 roku.

Pierwszym etapem naszej podróży były Troki, gdzie zwiedziliśmy średniowieczny zamek, malowniczo położony na wyspie Galve. Następnie spacerowaliśmy po zabytkowej części miasta, gdzie znajdują się domy Karaimów i ruiny zamku książęcego na półwyspie.

Drugiego dnia tuż po śniadaniu, udaliśmy się na spotkanie z polskojęzycznym przewodnikiem lokalnym w celu zwiedzania Wilna, podczas którego zobaczyliśmy: Ostrą Bramę z Cudownym Obrazem Matki Boskiej, Plac Ratuszowy, Górę Giedymina, pomnik Adama Mickiewicza, klasztor Bazylianów, Zaułek Bernardyński z mieszkaniem Adama Mickiewicza, katedrę św. Stanisława z kaplicą św. Kazimierza, Uniwersytet Wileński, Cmentarz na Rossie, Zarzecze – dzielnica artystów zwana „Wileńskim Montmartre”.

Ostatnim etapem wyprawy było zwiedzanie Kowna, spacerowaliśmy tam po Starym Mieście, gdzie znajduje się największy na Litwie Plac Ratuszowy, gimnazjum, gdzie mieszkał i nauczał Adam Mickiewicz, Dom Perkuna, Kościół Witolda, katedra Św. Piotra i Pawła z obrazami Michała Andriollego, ul. Wileńska – reprezentacyjna ulica kowieńskiej starówki. Będąc w Kownie w regionalnej restauracji litewskiej spożyliśmy pyszny obiad. Litewskie kibiny bardzo wszystkim posmakowały.

Wycieczka była bardzo udana. Wróciliśmy pełni wrażeń, bogatsi o nowe doświadczenia, z poczuciem dumy z dawnej potęgi Polski. Była to dla nas również pouczająca lekcja historii. Serdecznie zapraszamy do obejrzenia galerii naszych zdjęć wykonanych podczas wyjazdu.

Uczestnicy wycieczki podczas zwiedzania Kowna
Uczestnicy wycieczki zwiedzający Wilno
Uczestniczka wycieczki podczas zwiedzania Kowna
Uczestnicy wycieczki przy Ostrej Bramie w Wilnie
Uczestniczki wycieczki przy Ostrej Bramie w Wilnie
Uczestnicy wycieczki w Kaplicy Ostrobramskiej w Wilnie
Uczestnicy wycieczki zwiedzający Wilno
Uczestnicy wycieczki na Cmentarzu na Rossie w Wilnie
Uczestnicy przy grobie Marszałka Józefa Piłsudskiego na Cmentarzu na Rossie w Wilnie