Spadła sprzedaż elektryków

goniec.net 3 tygodni temu

Według najnowszych danych Statistics Canada o sprzedaży pojazdów sprzedaż pojazdów elektrycznych spadła o 44 procent od ubiegłego roku, mimo iż cały rynek nowych pojazdów rośnie.
W marcu 2024 r. w Kanadzie sprzedano 22 390 nowych pojazdów bezemisyjnych (ZEV), w tym modele elektryczne na baterie i hybrydowe typu plug-in. W tym roku sprzedaż w marcu spadła do 12 347 ZEV.
Ogółem, łączna liczba wszystkich typów nowych pojazdów zakupionych w marcu wyniosła 189 259, co oznacza wzrost o 9,4 procent w porównaniu ze sprzedażą w marcu ubiegłego roku. Federalna agencja twierdzi, iż wzrost ten jest w dużej mierze spowodowany wzrostem sprzedaży nowych lekkich ciężarówek, która wzrosła o 13,5 procent w porównaniu z ubiegłym rokiem.
Sprzedaż nowych samochodów osobowych spadła o 10,9 procent w porównaniu z poprzednim rokiem. Największy spadek sprzedaży nowych samochodów dotyczył pojazdów elektrycznych (EV), które stanowiły 6,5 procent całkowitej liczby pojazdów sprzedanych w marcu tego roku.
Dane z agencji federalnej wskazały, iż sprzedaż gwałtownie spada, odkąd rząd federalny w styczniu tego roku wstrzymał swój program zachęt, co obniżało cenę pojazdu elektrycznego o tysiące dolarów.
Transport Canada wprowadził program zachęt dla pojazdów o zerowej emisji (iZEV) w 2019 r., aby nowe pojazdy elektryczne stały się bardziej przystępne cenowo dla Kanadyjczyków, oferując rabaty do 5000 dolarów osobom kupującym lub leasującym pojazdy ZEV.

Rząd federalny wstrzymał program 12 stycznia, ponad dwa miesiące przed planowanym zakończeniem, ponieważ przyznane w ramach programu fundusze zostały w pełni wyczerpane

Plan redukcji emisji Kanady do roku 2030, wprowadzony w 2022 r. przez byłego premiera Justina Trudeau, wyznaczył obowiązkowe cele dotyczące sprzedaży nowych pojazdów.

Tymczasowy cel wyznaczony na 2026 r. zakłada, iż ​​ZEV będą stanowić co najmniej 20 procent wszystkich nowych sprzedaży lekkich pojazdów użytkowych. Celem do 2030 r. jest 60 procent, a docelowo 100 procent do 2035 r.

Producenci samochodów sprzeciwiali się nakazom sprzedaży pojazdów ZEV od momentu ich ogłoszenia, twierdząc, iż cele sprzedażowe nie zostaną osiągnięte, dopóki nie zostaną rozwiązane kwestie związane z przystępnością cenową i ładowaniem pojazdów.
Canadian Automobile Association (CAA) przeprowadziło badanie na początku tego roku, aby odpowiedzieć na obawy Kanadyjczyków związane z posiadaniem pojazdów elektrycznych i ich niezawodnością podczas jazdy w warunkach zimowych. Problemy z zasięgiem akumulatora w zimne dni były głównym zmartwieniem ponad dwóch trzecich właścicieli pojazdów elektrycznych ankietowanych w badaniu CAA z 2024 r .

„W niedawnym badaniu CAA dotyczącym właścicieli pojazdów elektrycznych 4 na 10 kierowców pojazdów elektrycznych stwierdziło, iż znacznie wolniejsze ładowanie w ekstremalnie zimne dni stanowi problem” – czytamy w badaniu. „A ponad połowa (53 procent) kierowców pojazdów elektrycznych na długie podróże w ekstremalnie zimne dni przez cały czas woli brać swoje pojazdy zasilane benzyną ”.

Spadek sprzedaży doprowadził również do tego, iż niektórzy producenci samochodów spowolnili inwestycje w pojazdy elektryczne. Honda Canada opóźni projekt inwestycyjny o wartości 15 miliardów dolarów na produkcję pojazdów elektrycznych w Ontario.

W zeszłym miesiącu GM Canada wstrzymało produkcję w fabryce pojazdów elektrycznych w Ingersoll w Ontario z powodu niskiego popytu na oferowane przez firmę pojazdy elektryczne, w tym elektryczne furgonetki dostawcze i akumulatory do samochodów osobowych.

Idź do oryginalnego materiału