Wiele osób zastanawia się, czy po zawarciu stosunku pracy pracodawca zgłosił go do ubezpieczeń. jeżeli pracownik chce upewnić się, czy szef dopełnił formalności, może to sprawdzić samodzielnie. Warto wiedzieć, jak to zrobić. Pracodawca, zatrudniając pracownika, powinien zgłosić go do ubezpieczeń społecznych i ubezpieczenia zdrowotnego. Ma na to 7 dni od momentu nawiązania stosunku pracy. jeżeli pracownik chce upewnić się, czy pracodawca dopełnił formalności, może to sprawdzić samodzielnie na Platformie Usług Elektronicznych ZUS. Osoby zatrudnione na umowie o pracę obowiązkowo podlegają ubezpieczeniom społecznym takim jak ubezpieczenie emerytalne, rentowe, wypadkowe i chorobowe, oraz ubezpieczeniu zdrowotnemu. Niezgłoszenie do ubezpieczeń przez pracodawcę może skutkować brakiem prawa do świadczeń np. w razie wypadku przy pracy, choroby czy urodzenia dziecka. Niedopełnienie tej formalności wpływa również negatywnie na wysokość przyszłych świadczeń długoterminowych takich jak emerytura czy renta. Jak sprawdzić, czy zostałeś zgłoszony do ubezpieczeń Najprostszym sposobem na zweryfikowanie czy pracodawca zgłosił pracownika do ubezpieczeń jest zalogowanie się na platfor
Sprawdź, czy jesteś zgłoszony do ubezpieczeń
zambrow.org 1 tydzień temu
- Strona główna
- Medycyna lokalna
- Sprawdź, czy jesteś zgłoszony do ubezpieczeń
Powiązane
Innowacyjne zabiegi na nowosolskiej kardiologii
3 godzin temu
Polecane
Ile bakterii jest na telefonie? Liczby mogą przerazić
1 godzina temu
Prosty przepis na pyszny mus czekoladowy
1 godzina temu
Tragedia koło Gorlic. Nie żyje czterolatka
1 godzina temu