52 minuty z Wrocławia do Lubina, tylko 37 minut z Legnicy do Wrocławia, nieco ponad 1,5 godziny ze Zgorzelca do stolicy Dolnego Śląska i 2 godziny 10 minut z Wrocławia do Zielonej Góry – Koleje Dolnośląskie stawiają nie tylko na komfort pasażerów i nowe kierunki podróży, ale również na skrócony czas przejazdu.
Jeśli zależy wam na czasie i chcecie jak najszybciej dojechać do celu Koleje Dolnośląskie przygotowały specjalną ofertę – pospieszne pociągi Sprintery. Ich atutem jest przede wszystkim czas – krótsza podróż to więcej czasu w zwiedzanie, odkrywanie pięknych zakątków naszego regionu, ale i więcej czasu w załatwienie swoich spraw.
Czasy przejazdów KD Sprinter na wybranych trasach:
Wrocław Główny – Lubin – 52 min (KD Sprinter Jan Wyżykowski), 58 min (KD Sprinter Jerzy Wilhelm)
Legnica – Wrocław – 37 min (KD Sprinter: Cuprum, Tadeusz Zastawnik, Jan Wyżykowski)
Zgorzelec Miasto – Wrocław Główny – 1 h 34 min (KD Sprinter Nysa)
Wrocław Główny – Wałbrzych Miasto – 53 min (KD Sprinter Szrenica)
Wrocław Główny – Zielona Góra Główna – 2 h 10 min (KD Sprinter Tadeusz Zastawnik)
Jelenia Góra – Wałbrzych Centrum – 53 min (KD Sprinter Książ).
„KD Sprinter” to komfortowy, zelektryfikowany pojazd szynowy, który swoim pasażerom oferuje wiele udogodnień – klimatyzację, ładowarki sieciowe z portami USB, a także internet bezprzewodowy WiFi. W trakcie podróży możecie odpocząć, zrelaksować się, posłuchać muzyki, podziwiać widoki za oknem, ale również wysłać zaległe maile, dokończyć pracę czy powtórzyć materiał na egzamin.
KD Sprinter to najnowszej generacji pociąg elektryczny. Model pojazdu typu Elf 2, które wykorzystuje dolnośląski przewoźnik ma 250 miejsc siedzących oraz specjalną przestrzeń przeznaczoną dla podróżnych z dzieckiem w wózku, a także na przewóz roweru czy dodatkowego bagażu. Pojazdy przystosowano również do przewozu osób z niepełnosprawnościami. To właśnie z myślą o tych pasażerach i rodzicach małych dzieci w pojeździe zamontowano przestronną toaletę.
Jeden Sprinter może przewieźć jednorazowo 540 osób. Pięcioczłonowe pojazdy o długości ponad 90 metrów mają osiem par drzwi – to pozwala na szybką wymianę pasażerów, co za tym idzie – kolejną oszczędność czasu. Koszt przejazdu „Sprinterem” nie różni się mimo wielu atutów tego pociągu, od ceny biletu na inny skład KD na tej samej trasie.
Przedstawiciele KD przypominają – pociągi nie stoją w korkach i choć jeżdżą z dużą prędkością są bezpieczniejsze niż samochody. „Sprintery” są prowadzone z wykorzystaniem ETCS (European Train Control System), który zapewnia zarówno sygnalizację kabinową, jak i kontrolę pracy maszynisty. System komunikuje się z urządzeniami przytorowymi, dzięki czemu na pulpicie widoczne są aktualne informacje, np. jak gwałtownie może jechać na danym odcinku toru. Jest to nieoceniona pomoc – szczególnie biorąc pod uwagę to, iż te pociągi rozwijają prędkość do 160 kilometrów na godzinę.
– Nasze Sprintery zatrzymują się na ważniejszych stacjach, co ma bezpośrednie przełożenie na czas przejazdu, do tego jeszcze mogą jechać – na wybranych odcinkach – z prędkością 160 kilometrów na godzinę – powiedział nam Damian Stawikowski, prezes Kolei Dolnośląskich. – Dla przykładu na linii Wrocław Główny – Kłodzko Główne, po remoncie linii kolejowej, przyspieszyliśmy i nasze pociągi tą trasę pokonują o 30 minut szybciej niż to było do tej pory.