OSTRÓDA. Ponad 250 milionów złotych kosztuje realizowana właśnie przebudowa stacji Ostróda. Koniec prac planowany jest w przyszłym roku. Właśnie zakończył się kolejny etap robót, dzięki temu ostródzianie znowu korzystają z dwóch przejazdów kolejowo-drogowych.
Po kilkutygodniowej przerwie ponownie czynny jest tzw. drugi przejazd kolejowo-drogowy /Fot. Marcin TchórzPrzebudowane perony, tory i przejście podziemne. To część zmian jakie są już widoczne w trakcie przebudowy stacji kolejowej w Ostródzie. Inwestycja finansowana przez PKP PLK kosztuje ponad ćwierć miliarda złotych.
Przebudowa stacji w Ostródzie obejmuje m.in. wymianę torów, rozjazdów, sieci trakcyjnej i urządzeń sterowania ruchem kolejowym. Ma to zwiększyć możliwość sprawnego prowadzenia ruchu. Ponadto przebudowywane są perony i przejście podziemne, które zostało wydłużone. Na stacji Ostróda pojawią się też windy na potrzeby osób starszych i niepełnosprawnych.
Nieco dalej w ramach tej samej inwestycji przebudowywana i wzmacniana jest konstrukcja mostu nad rzeką Drwęcą. To ma zapewnić płynniejszy przejazd składów kolejowych.
Te roboty powodują tymczasowe kilkutygodniowe wyłączenia z ruchu ostródzkich przejazdów kolejowo-drogowych. Właśnie zakończyła się kolejna przerwa w możliwości korzystania z tzw. drugiego przejazdu. Teraz już po staremu można przejechać przez tory z ulicy Czarnieckiego na Słowackiego, Mickiewicza i Stapińskiego. Do następnego razu, bo za kilka miesięcy planowane jest ponowne tymczasowe zamknięcie przejazdu. Tymczasem uważajcie na jedną ze studzienek ściekowych w jezdni, bo w porównaniu do innych jest ciut poniżej poziomu.
Są miejsca w okolicy przejazdu, gdzie warto zachować szczególną ostrożność / Fot. Marcin TchórzPo zakończeniu prac modernizacyjnych stacja w Ostródzie, ma być dostosowana do obsługi składów towarowych o długości 750 m. Umożliwi to przewóz większej ilości ładunków. Prace przy realizacji projektu stacja Ostróda mają dobiec końca w drugiej połowie 2026 roku.











