Stalowa Wola: Budowa trzeciego mostu na Sanie trwa – gotowa jest już południowa estakada

leliwa.pl 1 tydzień temu
Zdjęcie: Stalowa Wola: Budowa trzeciego mostu na Sanie trwa – gotowa jest już południowa estakada


Firma Strabag realizująca budowę trzeciego mostu na Sanie, podczas wizyty dziennikarskiej na budowie estakady zaprezentowała zaawansowanie prac. Gotowa jest już południowa część estakady. A dzięki zastosowaniu konstrukcji MSS niedługo powstanie przęsło nurtowe między dwoma przyczółkami mostu. Most ma być gotowy pod koniec 2026 roku

Obecne zaawansowanie prac przybudowie trzeciego mostu na sanie w Stalowej Woli wynosi około 50%. Po budowie dziennikarzy oprowadzał rzecznik prasowy firmy Strabag Maciej Tomaszewski, który poinformowała o zaawansowaniu prac i metodzie budowy mostu

Żeby to sie stało konieczne jest wbicie w nurt rzeki jeszcze jednej trzeciej podpory tymczasowej.

Natomiast cały most, który będzie przebiegał nad rzeką San i rzeką Bukowa będzie o konstrukcji sprężono-podwieszonej

Okazuje się, iż innowacyjna jest nie tylko metoda budowania przęseł. Również cała konstrukcja podwieszenia mostu z pylonami będzie nowością w Polsce, a adekwatnie stal, z której konstrukcja będzie wykonana, bo nie będzie wymagała pokrywania farbą antykorozyjną

To dzięki specjalnemu rodzajowi stali, którą wykorzysta firma do budowy pylonów do podwieszenia mostu. Dzięki temu również późniejsza eksploatacja mostu będzie tańsza

Najwiekszą trudnościa w pracach nad budową mostu jest niski stan Sanu i nieregularne dno

Budowany trzeci most na Sanie w Stalowej Woli będzie miał długość 1760 metrów. To oznacza, iż będzie najdłuższym na Podkarpaciu i trzecim pod względem długości mostem w Polsce

Inwestycja realizowana jest w ramach projektu pod nazwą „Budowa nowego odcinka drogi wojewódzkiej nr 855 Zaklików – Stalowa Wola wraz z budową mostu na rzece San oraz budową, przebudową niezbędnej infrastruktury technicznej „

Zakres tej inwestycji oprócz budowy mostu obejmuje też budowę estakad dojazdowych, północnej i południowej nad drogami innych kategorii i dodatkowymi, do tego:

– budowę blisko 5-kilometrowego odcinka drogi wojewódzkiej 855 po nowym śladzie,

– rozbudowę drogi wojewódzkiej w rejonie połączenia nowego odcinka z jej dotychczasowym przebiegiem, − budowę czterech zbiorników rozsączająco-odparowujących,

− rozbudowę, budowę i przebudowę odcinków dróg gminnych i powiatowych w miejscach dowiązania lub kolizji z nowo budowaną drogą wojewódzką,

− budowę: ścieżek pieszo-rowerowych i ścieżki rowerowej, dodatkowych jezdni, chodnika, oświetlenia drogowego,

Wartość całkowita inwestycji to blisko 397,7 milionów złotych, z tego dofinansowanie z Funduszu Rozwoju Dróg to ponad 302 miliony złotych. Pozostałe ponad 95,3 miliona złotych to budżet województwa.

Idź do oryginalnego materiału