Stąporków stawia na cyfryzację – ruszył Portal Mieszkańca

5 dni temu

Od 4 kwietnia działa Portal Mieszkańca w gminie Stąporków. To nowoczesna platforma, która ułatwia kontakt z Urzędem Miejskim, pozwala sprawdzić bieżące zobowiązania z tytułu podatków i opłat, czy załatwić różne sprawy podatkowe bez wychodzenia z domu.

Po rejestracji na platformie eurzad.staporkow.pl, każdy użytkownik może sprawdzić swoje zobowiązania podatkowe, terminy płatności, ewentualne zaległości czy nadpłaty. Co ważne – płatności można dokonać online. Po zakończeniu transakcji system wysyła automatyczne potwierdzenie na adres e-mail, a informacje o wpłacie pojawią się na portalu po jej zaksięgowaniu przez urząd.

Rejestracja krok po kroku

Dla osób posiadających Profil Zaufany lub podpis elektroniczny, rejestracja jest wyjątkowo prosta:

Wejdź na stronę eurzad.staporkow.pl, wybierz „Utwórz konto”.

Zostaniesz przekierowany na stronę ePUAP – wystarczy się zalogować i postępować zgodnie z instrukcjami.

Konto zostanie założone automatycznie.

Nie masz Profilu Zaufanego? Są dwie opcje:

Załóż go online przez swój bank lub na pz.gov.pl.

Albo: zarejestruj się manualnie – po wypełnieniu formularza rejestracyjnego online, wystarczy odwiedzić Urząd Miejski w Stąporkowie (pok. 6 lub 7) z dowodem osobistym, potwierdzić tożsamość i aktywować konto.

Ważne: za każdą płatność online przez platformę pobierana jest prowizja w wysokości 0,59 zł brutto (opłata Krajowej Izby Rozliczeniowej).

Idź do oryginalnego materiału