Stare tory tramwajowe odkryto podczas prac remontowych na ul. Grzybowskiej na warszawskiej Woli.
– Łączyły kiedyś dawne zakłady naprawcze taboru tramwajowego przy Przyokopowej, to jest dzisiejsze Muzeum Powstania Warszawskiego, z zajezdnią na Woli, tą, która do dzisiaj funkcjonuje – mówi Stołeczny Konserwator Zabytków Michał Krasucki.
Obecnie odkryta część zabytkowych torów jest w kiepskim stanie i nie nadają się one do zakonserwowania.
– Są pocięte, trochę zniszczone. Widać, iż były już jakieś roboty prowadzone wcześniej pod ziemią i te tory zmieniono. Będziemy chcieli w czasie prowadzenia remontu Grzybowskiej na jakimś odcinku, być może dalszym, jakiś fragment torów pokazać, takich, które znajdziemy w lepszym stanie – zapewnia Krasucki.
Remont Grzybowskiej ma potrwać do wiosny 2027 roku. Ulica zostanie przebudowana na półtorakilometrowym odcinku od alei Jana Pawła II do ulicy Siedmiogrodzkiej. Po przebudowie, jak przekazał Stołeczny Zarząd Rozbudowy Miasta, między Towarową i aleją Jana Pawła II będą dwie nitki po jednym pasie ruchu, a przy skrzyżowaniach pojawią się dodatkowe pasy do skrętu.
Koszt inwestycji to niemal 51 mln złotych. Przebudowę współfinansują m.st. Warszawa i deweloperzy realizujący przy niej swoje inwestycje.
Chcesz opowiedzieć naszemu reporterowi o ważnym temacie czy istotnym problemie? Napisz do KACPRA na adres: [email protected].