Stary budynek nastawni kolejowej nie upiększy odnowionej stacji Ostróda

nos-portal.pl 1 godzina temu

OSTRÓDA. Nie wszystko będzie lśnić na stacji Ostróda po zakończeniu jej przebudowy, której koszt wyniesie ponad ćwierć miliarda złotych. Wśród nowoczesnej infrastruktury kolejowej pozostanie stary, obdrapany, opuszczony budynek nastawni wykonawczej.

Budynek nastawni wykonawczej nie zakwalifikował się do planów przebudowy stacji Ostróda / Fot. Marcin Tchórz

Z tygodnia na tydzień widać coraz więcej nowych rzeczy na terenie przebudowywanej stacji Ostróda. Pojawiają się nowe elementy infrastruktury kolejowej, znikają stare albo są zagospodarowywane do innych celów. Jednym z elementów starej infrastruktury stacji Ostróda jest budynek po byłej nastawni wykonawczej zlokalizowany od strony ulicy Słowackiego. Nieruchomość od kilku lat nie była użytkowana, stoi, niszczeje i na pewno nie doda uroku przebudowanej stacji Ostróda. Jak dowiedzieliśmy się przedstawiciele PKP PLK próbowali przekonać władze miejskie Ostródy przejęcie tej nieruchomości.

– Budynek po byłej nastawni wykonawczej nie jest objęty zakresem modernizacji stacji Ostróda – informuje Przemysław Zieliński z zespołu prasowego PKP Polskich Linii S.A. – Były prowadzone rozmowy z miastem Ostróda na temat jego przejęcia, natomiast nie doszło do zawarcia porozumienia.

Nieoficjalnie dowiedzieliśmy, iż po przejęciu po stronie władz miejskich spoczywałby obowiązek stworzenia w rzeczonej nieruchomości muzeum ostródzkiego kolejnictwa.

Przypomnijmy: przebudowa stacji Ostróda ma zakończyć się w 2026 roku i będzie kosztować ponad 250 mln zł. Dzięki przebudowie stacja Ostróda uzyska oczekiwany przez pasażerów standard. Na peron nr 2 będzie można wejść bezpośrednio z chodnika od strony ul. 11 Listopada. Informacje o rozkładzie jazdy będą prezentowane na wyświetlaczach oraz przez nowe nagłośnienie (poprawa jakości już jest słyszalna). Projektant pomyślał o rowerzystach, ci będą mogli zostawić rowery przy stacji przy zadaszonych stojakach, mają być zlokalizowane przy ul. 11 Listopada i Słowackiego. Pojawią się udogodnienia dla osób niewidzących lub słabowidzących. Mają to zagwarantować ścieżki naprowadzające oraz oznaczenia w języku Braille’a. Antypoślizgowa nawierzchnia i funkcjonalne oświetlenie zapewnią bezpieczne poruszanie się po peronach także po zmroku.

Idź do oryginalnego materiału