OSTRÓDA. Nie wszystko będzie lśnić na stacji Ostróda po zakończeniu jej przebudowy, której koszt wyniesie ponad ćwierć miliarda złotych. Wśród nowoczesnej infrastruktury kolejowej pozostanie stary, obdrapany, opuszczony budynek nastawni wykonawczej.

Z tygodnia na tydzień widać coraz więcej nowych rzeczy na terenie przebudowywanej stacji Ostróda. Pojawiają się nowe elementy infrastruktury kolejowej, znikają stare albo są zagospodarowywane do innych celów. Jednym z elementów starej infrastruktury stacji Ostróda jest budynek po byłej nastawni wykonawczej zlokalizowany od strony ulicy Słowackiego. Nieruchomość od kilku lat nie była użytkowana, stoi, niszczeje i na pewno nie doda uroku przebudowanej stacji Ostróda. Jak dowiedzieliśmy się przedstawiciele PKP PLK próbowali przekonać władze miejskie Ostródy przejęcie tej nieruchomości.
– Budynek po byłej nastawni wykonawczej nie jest objęty zakresem modernizacji stacji Ostróda – informuje Przemysław Zieliński z zespołu prasowego PKP Polskich Linii S.A. – Były prowadzone rozmowy z miastem Ostróda na temat jego przejęcia, natomiast nie doszło do zawarcia porozumienia.
Nieoficjalnie dowiedzieliśmy, iż po przejęciu po stronie władz miejskich spoczywałby obowiązek stworzenia w rzeczonej nieruchomości muzeum ostródzkiego kolejnictwa.
Przypomnijmy: przebudowa stacji Ostróda ma zakończyć się w 2026 roku i będzie kosztować ponad 250 mln zł. Dzięki przebudowie stacja Ostróda uzyska oczekiwany przez pasażerów standard. Na peron nr 2 będzie można wejść bezpośrednio z chodnika od strony ul. 11 Listopada. Informacje o rozkładzie jazdy będą prezentowane na wyświetlaczach oraz przez nowe nagłośnienie (poprawa jakości już jest słyszalna). Projektant pomyślał o rowerzystach, ci będą mogli zostawić rowery przy stacji przy zadaszonych stojakach, mają być zlokalizowane przy ul. 11 Listopada i Słowackiego. Pojawią się udogodnienia dla osób niewidzących lub słabowidzących. Mają to zagwarantować ścieżki naprowadzające oraz oznaczenia w języku Braille’a. Antypoślizgowa nawierzchnia i funkcjonalne oświetlenie zapewnią bezpieczne poruszanie się po peronach także po zmroku.