Szybka kolej przez Kalisz w tunelu, czy na estakadzie, którędy? CPK odpowiada

5 godzin temu
Przypomnijmy, iż tydzień temu opublikowaliśmy komunikat spółki CPK, która pochwaliła się, iż odebrała koncepcję programową-przestrzenną dla linii kolejowej nr 85 między Sieradzem Kaliszem Pleszewie i Poznaniem. Komunikat ten jednak przez cały czas nie wyjaśniał kaliszanom dokładnej trasy przebiegu szybkiej kolei przez Kalisz, dlatego od razu zwróciliśmy się spółki CPK o garść konkretów, zadając poniższe pytania. 24 kwietnia otrzymaliśmy odpowiedzi. Oto one: Pytanie 1.

Czy w związku z planowaniem by-passa przez Kalisz, uzgodniony dotychczas wariant przebiegu torów W9 na terenie Kalisza prowadzący przez istniejący kaliski dworzec, będzie na terenie Kalisza zmieniony lub uzupełniony? jeżeli tak, to w jakim zakresie?


Odpowiedź CPK:
Na etapie projektu budowlanego zaproponowany układ torowy oraz przebieg linii zgodnie z wariantem W9 może być jeszcze doprecyzowany, szczególnie w zakresie linii rozgraniczających zakres inwestycji. Wariant W9 i przyjęte rozwiązania projektowe wypracowane przez spółkę w toku konsultacji z władzami miasta i mieszkańcami zapewnią Kaliszowi dostęp do Kolei Dużych Prędkości. Budowa linii „Y” przybliży Kalisz nie tylko do Łodzi i Warszawy, ale również do stolicy własnego województwa, czyli Poznania, do którego czas przejazdu skróci się z 1,5-2 godz. do 35-50 min. Minimalna oferta dla Kalisza to jeden pociąg na godzinę odjeżdżający zarówno w kierunku
Idź do oryginalnego materiału